Avatar billede jackweilmann Nybegynder
01. oktober 2008 - 19:18

Macro til faktura i word

Jeg har igenem flere år brugt en faktura skabelon i word til at udskrive faktura fra vores internetbutikker, nu har jeg skiftet til Win. XP til Vista og kan bare ikke fp det til at virke igen
jeg har en skabelon med følgende Macroer

public FakturaNr As Integer
Sub AutoNew()
Dim FakturaNr As Integer

'Henter fakturanummeret fra en textfil (nummeret står på først linie)
Open "c:\Fakturanummer.txt" For Input As #1
Input #1, FakturaNr
Close #1

'Indsætter fakturanummeret ved bogmærket "Fakturanummer" i dokumentet
If ActiveDocument.Bookmarks.Exists("Fakturanummer") = True Then
    ActiveDocument.Bookmarks("Fakturanummer").Select
    Selection.TypeText FakturaNr ' Den nye kode
End If
'Tæller op til næste faktura
FakturaNr = FakturaNr + 1

'Gemmer det nye fakturanumer i textfilen
Open "c:\Fakturanummer.txt" For Output Access Write As #1
Write #1, FakturaNr
Close #1

End Sub

sub GemFaktura() ' sæt denne makro på en knap

Open "c:\Fakturanummer.txt" For Input As #1
Input #1, FakturaNr
Close #1

'Tæller op til næste faktura
FakturaNr = FakturaNr - 1

'Gemmer fakturaen
ActiveDocument.SaveAs "D:\Test\faktura" & FakturaNr & ".doc"

    Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintAllDocument, Item:= _
        wdPrintDocumentContent, Copies:=2, Pages:="", PageType:=wdPrintAllPages, _
        Collate:=True, Background:=True, PrintToFile:=False, PrintZoomColumn:=0, _
        PrintZoomRow:=0, PrintZoomPaperWidth:=0, PrintZoomPaperHeight:=0

End Sub

Jeg får fejl i følgende linie Open "c:\Fakturanummer.txt" For Output Access Write

er der mon en flink sjæl der kan hjælpe ??