Avatar billede excel_desperado Nybegynder
01. oktober 2008 - 11:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overskriv / fjern automatisk pagebreak??

Jeg kører noget kode der via pagebreak funktionen retter sheet'et til efter linjeskiftene.
Jeg oplever dog at når koden er kørt færdig, ændrer excel lidt på de pagebreaks jeg har justeret efter. Derfor har jeg prøvet at indsætte manuelle pagebreaks. det virker fint, bortset fra at excel sætter et par automatiske ind også. Dvs jeg får nogen tomme sider og sider med kun én række osv.
Jeg vil gerne fjerne de automatiske sideskift og nøjes med dem jeg indsætter.
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
01. oktober 2008 - 11:40 #1
Muligvis sker det med de automatiske linjeskift efter jeg sletter nogen celler, der gør at én side fjernes
Avatar billede mrkr Juniormester
01. oktober 2008 - 11:59 #2
Den rigtige rækkefølge er at slette linjer og derefter køre koden der indsætter sideskift.

Sideskiftene er "faste" og rykker ikke selvom du sletter linjer.

Det er jo faktisk ideen med de faste sideskift. :-)

Kan du evt indsætte koden til sideskiftene?
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
01. oktober 2008 - 12:04 #3
Ok, det virker! Linjerne jeg slettede indeholdt rækkenumrene for sideskift, så dem brugte jeg til at lave de manuelle sideskift. Flyttede blot tallene over i et andet sheet, så jeg slap for at slette dem til sidst; hvoved manuelle pagebreaks så blev overflødige, da jeg i forvejen justerer til :-).
Poster du ikke lige et svar mrkr?
Avatar billede mrkr Juniormester
01. oktober 2008 - 13:11 #4
Det kommer her :-)