Avatar billede per2edb Praktikant
26. september 2008 - 12:23 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

MS SQL Express edition til access 2007

Jeg skal bruge MS SQL Express edition til min web side.
Når jeg nu har den er det så en fordel at anvende den på mim access 2007. Hvis ikke hvad så med workgroup - vil den give en fordel?
Avatar billede aaberg Nybegynder
26. september 2008 - 12:56 #1
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men hvis du mener om du skal bruge Access 2007 til at administrere din SQL Server databaser, så vil jeg mene det er en dårlig ide. Brug hellere SQL Sever Management studio.

Hvis jeg har misforstået spørgsmålet helt, så bare sig til :-)
Avatar billede per2edb Praktikant
26. september 2008 - 14:01 #2
Ja du har misforstået. jeg prøver igen.

Hvis jeg har MS SQL Server Express 2008 vil det så være en fordel at koble den på Access 2007.
I access 2007 kan man connecte til en SQL Server.
Giver det Fordele?
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2008 - 15:37 #3
I think I'm as puzzled as aaberg_cc
If you use SQL server then why do you need to use Access 2007?

Otr do you also want to use SQL Server as the backend (data) to you front end (Access)?
Avatar billede per2edb Praktikant
26. september 2008 - 16:09 #4
backend (data)
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
26. september 2008 - 16:36 #5
Hej per2edb

Hvis du vil bruge MS SQLServer Express til din website, skal du ikke bruge Access overhovedet. Du tilslutter (connecter) dig direkte til din SQLServer, med den bruger der har rettigheder til at tilslutte via IIS'en.

For at administrere forskellige ting på din SQLSever Express, skal du installere SQLServer Management Studion, som aaberg_cc skriver.

Du kan selvfølgelig godt bruge Access til at lave forskellige ting  i din SQLServer, men det har intet med din website at gøre. Det kan fx være en applikation der er skrevet i Access, hvor du bruger Access som front-end mod din SQLServer.

Håber det var en hjælp til at komme videre.
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
26. september 2008 - 16:36 #6
Det skulle have været et svar :)
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2008 - 16:43 #7
"backend (data)"
I wouldnt suggest using an SQL server which is on a web hotel for your data in Access applications on your PC. I dont think performance will be so good.
Avatar billede per2edb Praktikant
26. september 2008 - 17:44 #8
Jeg er desværre blevet totalt misforstået - jeg prøver igen:
1) Glem alt om web
2) Kan jeg forbædre min bestående DB opretted i access ved at tilslutte sql server som backend (data)?
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
26. september 2008 - 18:36 #9
Ja det kan du, men er det det værd?

For at vi snakker om en forbedring i performance, skal vi virkelig snakke om mange data. Men det kræver så mere af maskinen den kører på. Du får andre fordele, såsom stored procedures og functions. Forbedring i sikkerhed, bliver meget bedre.

Om du skal gøre det, kommer meget and på hvad du vil bruge det til.
Avatar billede aaberg Nybegynder
26. september 2008 - 22:15 #10
Det vil kræve at du flytter databasen fra access til sql serveren, og at du laver om på din access applikation så den connecter til Sql serveren i stedet for access basen. Som ikuyucu skriver, så vil det give en fordel for performance ved store datamængder. Så hvis du har performance problemer med din nuværende Access applikation, ville du nok kunne løse dem.

En anden fordel, er hvis du i fremtiden overvejer at re-programmere din Access applikation i et sprog med flere muligheder, f.eks. et af .NET sprogene eller java. SQL Serveren er tusinde gange mere udvidebar end Access, så når datamængden vokser og antal brugere vokser, vil du kunne håndtere det bedre med Sql Serveren.

Men hvis det fungerer fint som det er i dag, og der ikke er planer om store udvidelser i fremtiden, er der nok ikke nogen grund til at bruge tid og kræfter på det.
Avatar billede per2edb Praktikant
29. september 2008 - 12:55 #11
Tak for hjælpen
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2008 - 17:43 #12
selv tak