Avatar billede maxtor Nybegynder
25. september 2008 - 19:27 Der er 5 kommentarer

Radioknapper samarbejder med PHP

Hey alle eksperter :)

Dette spørgsmål henvender sig såvel til HTML som til PHP programmører ...

Mit problem er at jeg skal lave et spørgeskema, hvor folk kan klikke svar af, og til sidst bliver de så sendt videre til en ny side, alt efter hvilke radioknapper de har markeret.

Men hvordan skal jeg lave dette? Altså så hver eneste radioknap bliver uafhængige.

Mvh. Jesper
Avatar billede w13 Novice
25. september 2008 - 19:31 #1
Du kan vel bruge checkbokse i stedet?
Avatar billede roenving Novice
27. september 2008 - 11:10 #2
-- radios er som udgangspunkt uafhængige, så du kan vel bare give dem hver sit navn ?-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2008 - 13:44 #3
<ole>

- men det vil nok være mindre generende for brugerne, hvis elementerne bliver brugt som vanligt - og så er det checkbox'e, der bør anvendes  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
27. september 2008 - 14:34 #4
-- og et godt eksempel på olebles pointe er, hvad der skal til for at kunne afchecke en radio:

<input type="radio" name="radio1" onclick="if(this.preChecked)this.preChecked=this.checked=false;else this.preChecked=true;">

Lidt voldsomt, når man bare kunne nøjes med:

<input type="checkbox" name="check1">
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2008 - 14:46 #5
- og så tror brugeren naturligvis kun, han kan vælge én, hvis det er radiobuttons - og i værste fald derfor undlader at checke ting, han gerne ville have checked  ;o)