Avatar billede colde Nybegynder
13. december 1999 - 11:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cookies og brug af dem!

Hvordan bruger man cookies i php?
Forklaringen må gerne være for "idioter"
M.V.H.
Colde
Avatar billede andreas Nybegynder
13. december 1999 - 14:48 #1
Hej, for at oprette en cookie kan du bruge følgende script:
<?
setcookie("navn","indhold", time()+3600); // 3600 = 1 time = fjernes efter 1 time
?>
Hvis du så gerne vil loade cookien igen (kan kun gøres fra samme dir som den oprettes fra) bruger du følgende script:
<?
if ($navnpåcookie) {
echo "Cookien er sat";
}
?>

så enkelt er det, og jeg siger det gerne igen, du kan kun loade den fra samme dir fx, du opretter den fra

www.dig.dk/mappe/

så kan du kun loade den fra "mappe" og ikke fra en anden mappe som "dir"
Avatar billede lojmann Nybegynder
13. december 1999 - 17:18 #2
Har du et link til en side, hvor der står mere om cookie og PHP???
MEGET gerne på dansk...,-)
Avatar billede andreas Nybegynder
13. december 1999 - 20:04 #3
desværre ikke lige hvad jeg kan komme på, men kig på www.php.net og søg under setcookie, der står alt om at bruge cookies
Avatar billede lojmann Nybegynder
13. december 1999 - 20:29 #4
okay, thanks...;-)