Avatar billede getalife Nybegynder
26. juni 2001 - 05:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Loader ikke XMLen

Hej
Jeg har et problem med et VBscript jeg forsøger at køre på vores domæne. ( som på http://www.asp-shareware.org/pad/paddemo.asp?XMLURL=http%3A%2F%2Fwww.asp-shareware.org%2Fpadinfo%2Fpadgen.xml )
Problemet består i at når jeg indtaster adressen til en XML fil (f.eks. http://12ghosts.com/pad/pad_12ghosts.xml)i mit input felt, loader den ikke XMLen ind som den skal.
Vi har ingen problemer på vores udviklingsserver, som er en Win2K Adv. Svr. med XMLDOM3
Kunne problemet ligge i en \"aggresiv\" firewall eller en ældre version af XMLDOM hos hosten?

Jeg vil gerne maile koden hvis der er nogen der vil kigge på det seriøst.

/Getalife
Avatar billede languy Nybegynder
26. juni 2001 - 21:50 #1

Problemet kan skyldes din encoding.

Hvis din DOMParser skal kunne loade xml træet så _skal_ filen have samme encoding type som der er angivet i XML headeren.

Hvis jeres win32 program skal læse XML\'en til en streng som parses så _skal_ filen have encoding type ANSI, da det jo er et windows program.

Men som sagt, hvis filer loades direkte op i parseren (dvs med en direkte fil reference) så skal file encoding være det samme som xml encoding i headeren ellers kan jeres XML ikke parses.
Avatar billede getalife Nybegynder
28. juni 2001 - 21:32 #2
Hvordan gør jeg det?
Kan jeg evt sende dig scriptet?
Avatar billede languy Nybegynder
15. oktober 2001 - 19:42 #3
Jeg går udfra at I bruger msxml parseren!

Det nemmeste er at undgå at bruge dennes .save() metode og i stedet selv streame xml strengen til og fra filen. Herved bliver xml filen gemt i ANSI format og kan herved læses af et win32 program.

Du skal altså lave to metoder der hhv gemmer og henter en tekst i en fil og bruge disse i stedet. En forslået signatur kunne for eksempel være:
- Function hentXml() as String
- Sub gemXml(xml as String)

eller hvis du vil bruge en endnu løsere kobling:
- Function hentXml(fil as File) as String
- Sub gemXml(fil as File, xml as String)