Avatar billede pepsiman Juniormester
21. september 2008 - 11:28 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

hvordan laver onmouseover?

hej alle

jeg vil laver onmouseover og onmouseout på menu. det vil siger at bgcolor skifter fra sort til grå,mens font-color fra grå til sort.

<table width="300" border="1" cellspacing="1" bgcolor="ffffff">
  <tr>
    <td bgcolor="#000000"><h4><a href="forsider.php" class="style2">forsider</a></h4></td>
    </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#000000"><h4><a href="bestyrelser.php" class="style2">bestyrelser</a></h4></td>
      </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#000000"><h4><a href="sovetid.php" class="style2">verden</a></h4></td>
      </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#000000"><h4><a href="links.php" class="style2">links</a></h4></td>
      </tr>
</table>

det ligner lidt som her:
http://labs.adobe.com/technologies/spry/demos/products/index.html

hvordan skriver jeg kode inde med onmouseover og onmouseout?

forhånden tak

ole
Avatar billede w13 Novice
21. september 2008 - 11:32 #1
<table cellspacing="1" style="width:300px;background-color:#fff;border-width:1px">
  <tr style="background-color:#000;color:#ccc" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc';this.style.color='#000'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#000';this.style.color='#ccc'">
    <td><h4><a href="forsider.php" class="style2">forsider</a></h4></td>
    </tr>
  <tr style="background-color:#000;color:#ccc" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc';this.style.color='#000'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#000';this.style.color='#ccc'">
    <td><h4><a href="bestyrelser.php" class="style2">bestyrelser</a></h4></td>
      </tr>
  <tr style="background-color:#000;color:#ccc" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc';this.style.color='#000'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#000';this.style.color='#ccc'">
    <td><h4><a href="sovetid.php" class="style2">verden</a></h4></td>
      </tr>
  <tr style="background-color:#000;color:#ccc" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc';this.style.color='#000'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#000';this.style.color='#ccc'">
    <td><h4><a href="links.php" class="style2">links</a></h4></td>
      </tr>
</table>
Avatar billede w13 Novice
21. september 2008 - 11:32 #2
Nu findes der ret mange nuancer af grå, så jeg har bare valgt #ccc.
Avatar billede w13 Novice
21. september 2008 - 11:34 #3
Men fordi du bruger links, skal koden nu nok være:

<table cellspacing="1" style="width:300px;background-color:#fff;border-width:1px">
  <tr style="background-color:#000;color:#ccc" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#000'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#000';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#ccc'">
    <td><h4><a href="forsider.php" class="style2">forsider</a></h4></td>
    </tr>
  <tr style="background-color:#000;color:#ccc" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#000'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#000';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#ccc'">
    <td><h4><a href="bestyrelser.php" class="style2">bestyrelser</a></h4></td>
      </tr>
  <tr style="background-color:#000;color:#ccc" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#000'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#000';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#ccc'">
    <td><h4><a href="sovetid.php" class="style2">verden</a></h4></td>
      </tr>
  <tr style="background-color:#000;color:#ccc" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#000'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#000';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#ccc'">
    <td><h4><a href="links.php" class="style2">links</a></h4></td>
      </tr>
</table>
Avatar billede pepsiman Juniormester
21. september 2008 - 11:35 #4
jeg test det
Avatar billede pepsiman Juniormester
21. september 2008 - 11:38 #5
mange tak.. svar
Avatar billede w13 Novice
21. september 2008 - 11:39 #6
:)
Avatar billede w13 Novice
21. september 2008 - 11:48 #7
Tak for point!
Avatar billede pepsiman Juniormester
22. september 2008 - 09:14 #8
hej w13 igen

jeg troede at kan tilføje border-bottom i hver table,men ingen border-bottom i table derude i net. ^^

jeg har skrevet selv kode:
style="border-bottom: 1px solid #ffff00

<table cellspacing="1" style="width:300px;background-color:#fff;border-width:1px">
  <tr style="background-color: #6699FF;color:#a4b5c6" onmouseover="this.style.backgroundColor='#A4B5C6';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#6699FF'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#6699FF';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#A4B5C6'" style="border-bottom: 1px solid #FFFF00">
    <td><a href="forsider.php" class="style2 style1">forsider</a></td>
Avatar billede w13 Novice
22. september 2008 - 09:41 #9
Du har 2 gange style lige nu. Prøv:

<table cellspacing="1" style="width:300px;background-color:#fff;border-width:1px">
  <tr style="background-color: #6699FF;color:#a4b5c6;border-bottom: 1px solid #FFFF00" onmouseover="this.style.backgroundColor='#A4B5C6';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#6699FF'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#6699FF';this.getElementsByTagName('a')[0].style.color='#A4B5C6'">
    <td><a href="forsider.php" class="style2 style1">forsider</a></td>

Det burde fungere.
Avatar billede pepsiman Juniormester
22. september 2008 - 10:01 #10
jeg tænkte nok at du sagde to gang style.:)

nej, virker ikke
Avatar billede w13 Novice
22. september 2008 - 14:50 #11
Så må jeg nok se det hele, du har lavet. Evt. et link.
Avatar billede pepsiman Juniormester
22. september 2008 - 21:23 #12
Avatar billede w13 Novice
22. september 2008 - 21:29 #13
Ja, jeg kan se, du må lægge style="border-bottom:1px solid #ffff00" på de forskellige td'er.
Avatar billede pepsiman Juniormester
22. september 2008 - 21:38 #14
hvordan det?
Avatar billede pepsiman Juniormester
22. september 2008 - 21:49 #15
jeg har det!