Avatar billede lillelyst Nybegynder
20. september 2008 - 19:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

asrock P4i65G - problemer, hvad gør jeg?

Jeg har lige koblet ram, cpu og strømforsyning til mit nye asrock iPG bundkort. Endvidere har jeg koblet 2 harddiske samt CD-rom drev på. Alt bliver fundet, men 1) jeg hører intet bip 2) jeg kommer hertil http://peecee.dk/upload/view/131910, og ikke længere. Uanset om jeg trykker F2 eller F11 sker der intet. Hvad gør jeg evt. forkert?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 21:58 #1
Du har jumpet diskene forkert - husk 1 master og 1 slave på hvert datakabel
Avatar billede off-line Nybegynder
21. september 2008 - 00:48 #2
Det selvfølgelig rigtigt, med mindre noget af det er Sata, der ingen jumper.
Du kan for en sikkerheds skyld, i første omgang, pille den ene harddisk og de
to CD drev fra, og så se om computeren vil starte op. Vil den det, sætter du de
andre tilg til en af gangen, ihukommende helgec råd. Er der problemer med computeren,
er det meget nemmere at arbejde med så på komponenter som muligt.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. september 2008 - 00:54 #3
Ps. Sæt altid den harddisk, som har styresystemet, som master. Og brug ikke cable select, det fungere ikke altid. Den anden harddisk kan også udmærket være master, men
så må de to harddiske IKKE sidde på samme kabel. Og så kan du sætte de to CD drev
som slaver, også på hvert sit kabel, under en master harddisk.
Avatar billede haverslev Novice
21. september 2008 - 10:15 #4
Ifølge http://peecee.dk/upload/view/131910 - så finder den Pri master og detekter på IDE harddiske, men kommer nok ikke videre med detekteringen af slaven - så tjek jumper som helgec skriver

Men du skriver også "uanset hvad jeg trykker...." er det et USB tastatur ?
Hvis ja, så prøv at sætte et PS/2 i istedet for
Avatar billede lillelyst Nybegynder
21. september 2008 - 14:38 #5
Hej. Problemet blev løst ved at fjerne begge harddiske samt pillede jeg batteriet ud af bundkortet. Herefter virkede det. Har nu sat en ny sata disk i og installeret windows med succes.

I får tak for jeres gode råd. Point gives til jer som ligger svar :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
21. september 2008 - 15:19 #6
:)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2008 - 15:47 #7
Jeg mener ikke jeg leverede noget så snup mine point selv