Avatar billede michael_c Nybegynder
20. september 2008 - 17:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dato funktioner i oracle

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg integrerer oracles datafunktioner med databasefelterne.

F.eks. har jeg funktionen select to_char(sysdate,'ww') from dual som giver en konkret uge, men hvordan kobler jeg det til mine felter f.eks.,

select * from adcreation_log where modifieddate ligger inden for den pågælende uge.

/michael
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2008 - 17:33 #1
proev:

select * from adcreation_log where to_char(modifieddate,'iw')='44'
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2008 - 17:34 #2
eller maaske bedre:

select * from adcreation_log where to_char(modifieddate,'yyiw')='0844'
Avatar billede michael_c Nybegynder
20. september 2008 - 17:49 #3
Hej Arne, mange tak, jeg tænkte nok det var så let, men kunne ikke helt få det til at spille
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2008 - 18:06 #4
jeg smider et svar som du kan acceptere hvis det virker som du gerne vil
Avatar billede michael_c Nybegynder
27. september 2008 - 10:39 #5
Hej Arne
Jeg har flere gange prøvet at acceptere svaret, men enten gør jeg det forkert eller også er der et eller andet der ikke virker, der bliver i hvert fald ved med med at stå accepter og afvis
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2008 - 12:22 #6
Det er vist lykkes nu.

Tricket var nok at du skulle markere mit navn inden du klikkede accepter.