Avatar billede bigtime Nybegynder
19. september 2008 - 11:38 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hvordan laves en Crawler

Hey :D
jeg sidder og overvejer at lave en søgemaskin med en Crawler som selv skal læse siderne osv.

jeg vil lave så den skal kunne inddele siderne i sprog (altså hvad sprog siden er )så man kan søge i det "land" man nu kommer fra.

og det Crawleren skal lede efter er freksimpel "onlinespil" så finder den en side hvor der ikke stå noget om onlinespil så skal den ikke sætte siden i databasen.

men kort sagt så aner jeg intet om Crawler

håber i forstå ellers spørg i bare.
Avatar billede drbean Nybegynder
19. september 2008 - 11:56 #1
Jeg ville nok ikke vælge at lave en crawler i PHP. Det er et større arbejde, og til det brug vil jeg nok vælge et større sprog, som Java eller C#.

Men det er et større arbejde, og ikke noget man lige sætter sig ned og laver.
Avatar billede bigtime Nybegynder
19. september 2008 - 11:57 #2
naa ved godt det er et støre arb. :D men jeg har massere af tid ;-D
men jeg vil nu have det i php
Avatar billede coderdk Praktikant
19. september 2008 - 12:16 #3
Du kan bruge file_get_contents og preg_match_all til at hente sider og søge efter links ;P Det kræver planlægning og en god strategi ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2008 - 12:40 #4
PHP er et glimrende script-sprog til at lave en crawler i.
Om det kan optimeres ved f.eks. at lave det i C/C++, er helt sikkert.
Du bør også tilføje et tjek, at en side kun kan oprettes 1 gang og ikke søges yderligere, så du ikke ender i et loop. :o)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
19. september 2008 - 13:42 #5
> PHP er et glimrende script-sprog til at lave en crawler i.

har du nogen singe prøvet at lave en i PHP og derefter prøvet at lave det samme i Java, Ruby eller Python? :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2008 - 13:47 #6
Jeg har lavet en crawler i php ja, og den virker ok.
Flaskehalsen viste sig at være mysql-databasen og dns-opslagene.

Men jeg har ikke lavet en i de andre sprog nej.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
20. september 2008 - 00:23 #7
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. september 2008 - 18:01 #8
Sejt python ting. Et lib til at crawle sider. :o)
Avatar billede bigtime Nybegynder
01. september 2010 - 19:45 #9
fandt ikke helt ud af noget men pyt det er ikke vigtigt pt.
kom med nogen svar så deler vi pointne
Avatar billede bauerdata Nybegynder
01. september 2010 - 20:51 #10
:O)
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. september 2010 - 08:19 #11
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. marts 2011 - 12:51 #12
Takker for point.