Avatar billede malene.holm Nybegynder
13. december 1999 - 10:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opringning via Outlook

Jeg har tidligere benyttet at jeg kan ringe op via mit modem og så tage telefonen bagefter, hvorefter der er forbindelse. Nu har jeg fået ISDN og så kan dette ikke lade sige gøre mere hvilket gør livet noget mere besværligt. Hvem kender løsningen ?
Avatar billede killer Nybegynder
13. december 1999 - 14:00 #1
Problemet med ISDN er ... at du faktisk har to linjer. Når du ringer op med den ene forbindelse og tager telefonen med den anden, napper telefonen bare den første ledige forbindelse. ISDN virker ikke som almindelig telefoni. Du kan ikke få det til at lade sig gøre. Jeg formoder du bruger det der opringningsprogram, der følger med Win9x eller hvordan? Jeg har nemlig rodet med det samme problem da jeg fik ISDN :o) Så desværre ...
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. december 1999 - 15:14 #2
Øhhh... kan du ikke forklare det lidt bedere?

Hvis vi starter fra starten af:

"Jeg har tidligere benyttet at jeg kan ringe op via mit modem og så tage telefonen bagefter, hvorefter der er forbindelse."
Når du løfter telefonrøret, så er der ledigt, og du kan ringe ud. Eller mener du at der stadig er forbindelse til Intetnet?

"Nu har jeg fået ISDN og så kan dette ikke lade sige gøre mere hvilket gør livet noget mere besværligt. Hvem kender løsningen ?".
Problemet her er alså at du ikke kan høre om du er på Internettet, ved at løfte telefonrøret og lytte?

Hvis det er dit "problem", så er der jo ikke en løsning på det. En af de smarte features ved ISDN er nemlig at du kan være på Internettet OG ringe samtidigt, så man lige undgår det problem der er, hvis man skal bruge telefonen.
Avatar billede killer Nybegynder
13. december 1999 - 15:15 #3
Øhm, var det ikke det samme jeg skrev?
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. december 1999 - 15:28 #4
Okay... så lad være med at acceptere mit...
Avatar billede malene.holm Nybegynder
13. december 1999 - 19:18 #5
Hej Killer og goulduck, tak for jeres svar...jeg tror at Killer har forstået, men ikke goulduck, derfor kommer følgende forklaring :
Når jeg arbejder, så foretager jeg meget tit en opringning, derfor var det så nemt i Outlook at mine kontaktpersoner er oprettet og når jeg skal ringe en op, så markere jeg personen og trykker på "automatisk opkald" så bliver der ringet op via modemet og når der er forbindelse kunne jeg løfte røret og tale. Nu bliver jeg nød til at trykke tallene ind på telefonen...besværligt.
Jeg kan se på ISDN modemet at der lyser nogen lamper, men som Killer skriver så tager jeg den anden linie når jeg så løfter røret.
Jeg vil gerne acceptere dit svar, Killer, men hvis du ikke har noget imod det, vil jeg gerne lige lade det stå lidt og se om nogen kan komme med en løsning...
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. december 1999 - 22:40 #6
Okay, jeg kan nu se hvad du mener nu...
Avatar billede killer Nybegynder
14. december 1999 - 15:36 #7
Hehehe, gør som du vil, men der er ingen løsning :o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. december 1999 - 15:43 #8
Jeg vil give killer ret, medmindre at din ISDN adapter kunne understøtte det du vil... det tror jeg næppe at den gør.
Avatar billede malene.holm Nybegynder
14. december 1999 - 22:04 #9
OK,så overgiver jeg mig....øv også