Avatar billede lasserasch Juniormester
17. september 2008 - 10:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse af webside. Findes der en bedre måde?

Hejsa.

Jeg har en webside som skal køre på flere sprog.
I min sql database har jeg alle mine sprog og alle oversatte sætninger mv liggende.

Det fungerer sådan set fint, problemet er at jeg vil have alle labels og buttons oversat. Ikke andre controls.

Jeg har i øjeblikket denne metode som gør det for mig, men det er lavet med try { } catch { } hvilket jo ikke er videre hurtigt.

Findes der ikke en anden måde at løbe controls igennem på og finde ud af om det er labels eller buttons controls?

private void TranslatePage()
{

for (int i = 0; i < Controls.Count; i++)
{
/// Try parse control as label and translate.
    try
    {
    Label L1 = (Label)Controls[i];
    L1.Text = MyObjects.Translations.TransLate(Convert.ToInt32(L1.ToolTip));
    L1.ToolTip = "";
    }

    catch
    {
    /// Try parse control as button and translate.
    try
    {
    Button B1 = (Button)Controls[i];
    B1.Text = MyObjects.Translations.TransLate(Convert.ToInt32(B1.ToolTip));
    B1.ToolTip = "";
    }

/// Control Not Valid for translation. Continue.
    catch { }
  }
Avatar billede Syska Mester
17. september 2008 - 11:14 #1
if(Controls[i] is Label)
{
// Det er en Label.
}
Avatar billede lasserasch Juniormester
17. september 2008 - 11:44 #2
Autch, nu føler jeg mig sgu lidt dum :-) Det er jo pære logisk....

Smid et svar for points!
Avatar billede Syska Mester
17. september 2008 - 14:35 #3
Ja ... et eller andet sted, men man kan jo ikke kende alt fra start ... den er rigtig nyttig i mange situationer ... da som du selv siger ... try/catch er dyr at bruge :-)

// oUT