Avatar billede dahlke Nybegynder
17. september 2008 - 10:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

System.Diagnostics.Process og Photoshop droplet (IIS)

Hej

Jeg vil gerne køre en Photoshop droplet ved at klikke på en button på en ASPX side. En droplet er bare en lille exe fil der får photoshop til at udføre en række handlinger (f.eks. gøre et billede mindre og gemme det igen). Jeg benytter System.Diagnostics.Process. Når jeg køre koden i debug får jeg ingen fejl og jeg kan se photoshop starter op og udføre de handlinger det skal. Her stopper fest, når jeg forsøger at køre koden igennem IIS (enten på min lokale maskine eller på en server) får jeg ikke nogen fejl men photoshop udføre ikke de handlinger der ligger i min droplet.

Jeg er klar over, at når jeg forsøger, at køre det igennem IIS er det ASPNET brugeren der forsøger at udføre handlingen.  Er det måske her problemet ligger? Er det overhovedet muligt at køre et program som Photoshop på den måde?
Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor kæden hopper af – jeg kan jo ikke se hvad der sker på serveren når jeg køre koden.
Jeg ved det er et ”long shot” men måske er der nogen der har prøvet noget i samme dur?

Kode:
protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        string exeFile = "C:\\WINDOWS\\SysWOW64\\pdf-test\\droplet.exe";
        string folderPath = "C:\\pdf-test\\";

        System.Diagnostics.ProcessStartInfo pdfTest = new System.Diagnostics.ProcessStartInfo(exeFile, folderPath);

        try
        {
            System.Diagnostics.Process.Start(pdfTest);
            lblStatus.Text = "SUCCESS!";
        }
        catch (Exception ex)
        {
            lblStatus.Text = ex.ToString();
        }

Avatar billede aaberg Nybegynder
17. september 2008 - 10:30 #1
Tjek det her link. Se om der er noget du kan bruge.

http://www.velocityreviews.com/forums/t120985-execute-exe-from-aspnet.html
Avatar billede dahlke Nybegynder
17. september 2008 - 10:47 #2
Desværre stadig samme problem. Ingen fejl men stadig ingen behandlede billeder.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2008 - 17:37 #3
Det lyder ret haabloest at forsoege at koere den EXE server side. Der maa vaere en
million sikkerheds blokeringer for det.

Hvorfor ikke lave et link til en EXE som client koerer ? (saa koerer den jo i client context)
Avatar billede dahlke Nybegynder
24. maj 2009 - 18:00 #4
kan man selv lukke en gammel tråd?