Avatar billede kayb Nybegynder
12. september 2008 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Imagebutton BackColor

Nu har jeg snart prøvet samtlige måder at skifte baggrundsfarven på en imagebutton når man kører musen over, men forgæves.Så gode råd søges.
Har prøvet disse:
        Me.ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOver", "this.backcolor='Blue'")
        Me.ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOver", "this.style.backcolor='Blue'")
Men intet virker.
Avatar billede mrbonus Novice
12. september 2008 - 18:46 #1
prøv dette

this.style.backgroundColor
Avatar billede kayb Nybegynder
12. september 2008 - 19:18 #2
Desværre virker heller ikke :(
Avatar billede kalp Novice
12. september 2008 - 19:54 #3
this.style.background-color
Avatar billede kalp Novice
12. september 2008 - 19:59 #4
undskyld.. vågner lige op nu.
det er en imagebutton du bruger..
bør du så ikke skifte billedet? om mon ikke det ville gøre det nemmere og lave?:)
Avatar billede kalp Novice
12. september 2008 - 20:03 #5
anyways..

det jeg ville sige er, at du skal gøre det fra din ASPX codebehind fil.. om du vil det ene eller det andet.

Din imagebutton laver et postback når du trykker på den - dvs. siden reloades så dit javascript kan du ikke bruge til så meget.
Avatar billede kayb Nybegynder
12. september 2008 - 22:30 #6
Jep det ved jeg og det er også codebehind, men har simpelthen prøvet alt efterhånden. Og jo skifte billedet bliver nok også løsningen, men det kunne være dejligt om man ikke skulle bruge alle de billeder.
Avatar billede kalp Novice
13. september 2008 - 11:26 #7
ja men så skal du bruge en normal button..

men fra codebehind kan du ændre farven via.

ImageButton1.BackColor = System.Drawing.Color.Black;

men benyt da en normal Button istedet for!!
så slipper du for billeder - og skal den fungerer som et link kan du lave et redirect i codebehind.. dvs.

Response.Redirect("en url")
Avatar billede kayb Nybegynder
13. september 2008 - 12:03 #8
Takker for ideer Kalp smid et svar så du kan få lidt point :)
Jeg har lavet de ekstra billeder og det funker fint.
Avatar billede kalp Novice
13. september 2008 - 16:00 #9
:)