Avatar billede loukas Mester
10. september 2008 - 15:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

on error call sub

Kan jeg ikke lave noget fejllogging ved at kalde en sub ved evt. fejl?

SUB'en skriver så til logfil: Server.GetLastError(), err.number etc...
Avatar billede softspot Forsker
10. september 2008 - 16:24 #1
Der findes desværre ikke den samme mulighed for at laver fejlhåndtering som i Visual Basic (hvor man kan hoppe til en given label ved fejl). Det nærmeste du umiddelbart kommer er, at lave et check på fejl umiddelbart efter de kommandoer som du vil kontrollere for fejl. Eksempelvis:

' slå ignorering af fejl til...
on error resume next

response.write "test"
if err.number <> 0 then
  logError "Fejl i udskrift af konstant tekst ""test"""
  err.clear
end if

' nulstil ignorering af fejl..
on error goto 0

din log-funktion (logError i mit eksempel) kan du nok selv lure hvordan skal se ud...
Avatar billede loukas Mester
14. september 2008 - 19:11 #2
OK, tak!
Jeg har fået lavet en Fejl-Log.
Jeg har simpelt hen skrevet noget kode i '100 til 500-fejlsiden'(asp-fejl)
Også skriver den det hele i en txt. Hmm, det er jo meget smart, men jeg har godt nok flere *huller* i mit asp end først antaget ;-)