Avatar billede dragnor Juniormester
09. september 2008 - 08:39 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

tilføj subreport til report

Hej Eksperter

Jeg sidder med en rapport hvor jeg på baggrund af forskellige ting ønsker at tilføje x antal subrapporter i detail sektionen.

Hvordan gør jeg det med VBA kode?
Avatar billede mugs Novice
09. september 2008 - 08:53 #1
Du kan gøre en underrapport synlig med denne:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Me.Forespørgsel1_underrapport.Visible = False
End Sub

Derudover ka du tilføje et kriterie. Men du skla være opmærksom på, at underrapporten vises for hver post i detaljesektionen.
Avatar billede dragnor Juniormester
09. september 2008 - 09:15 #2
Desværre mugs

Jeg skal bruge noget kode der viser hvordan jeg indsætter en subreport i Detail sektionen ved åbning af en rapport, hvor denne subreport har et filter.
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2008 - 18:32 #3
(NOT TESTED)
Add a sub report control to the report and then you would use something like this

IF (på baggrund af forskellige ting ) Then
Me.YourSubReportControlName.SourceObject = "YourReportName"

END IF
Avatar billede fdata Forsker
09. september 2008 - 22:51 #4
Du kan ikke tilføje subrapporter on-the-fly. Hvis du dynamisk vil tilføje et antal subrapporter, må du først via VBA åbne rapporten i designvisning, tilføje subrapporterne, lukke og åbne igen i normalvisning. Det er nok lidt overkill.
Du kunne i stedet oprette rapporten med det maksimale antal subrapporter (usynlige) og så vælge at synliggøre og tilknytte datakilde til det aktuelle antal.
(Bemærk: Access kan let få forstoppelse, hvis du bruger mange subrapporter)
Avatar billede dragnor Juniormester
10. september 2008 - 08:06 #5
øv...nå men så må jeg finde på en anden løsning. Jeg er lidt usikker hvad angår point, eftersom i alle har bidraget med information, men ikke en løsning jeg direkte kan bruge. Hvad gør man så?
Avatar billede mugs Novice
10. september 2008 - 08:50 #6
Avatar billede dragnor Juniormester
10. september 2008 - 09:24 #7
sådan så har i delt dem :-)
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2008 - 19:03 #8
thanks

As I said I havent TESTED but have you tried adding a report control and then changing the SourceObject in code?

And if you msut be in design view then it ts quiet easy to open in design view, add the control/sub report and then open in normal view.
Avatar billede fdata Forsker
10. september 2008 - 23:29 #9
Jeg går ud fra at du har prøvet mit forslag. Du skriver ikke, hvorfor det ikke spiller. Men ok, takker for point  ;o)
Avatar billede dragnor Juniormester
11. september 2008 - 09:26 #10
Til alle 3, jeg er glad for jeres input, men kom frem til en anden løsning, da jeg på baggrund af jeres viden måtte erkende at det jeg ønskede at gøre ikke var muligt. Da i alle 3 havde bruget tid og energi på at hjælpe delte jeg pointene mellem jer.
Avatar billede mugs Novice
11. september 2008 - 09:53 #11
Tak for point.
Men hvad blev løsningen?