Avatar billede kraller1992 Nybegynder
08. september 2008 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Emailvalidering ved oprettelse af bruger

Hej alle

Vi er et par drenge der er ved at lave en hjemmeside i PHP. Vi har et brugersystem, hvor du kan oprette en bruger, det vi så gerne vil have er, at man skal få tilsendt en email, med et aktiveringslink, når man opretter en bruger, hvordan gør man det??
Avatar billede -veile- Nybegynder
08. september 2008 - 15:55 #1
Ville mene dette hører ind under PHP.

medmindre i er villig til at betale kolde kontanter for at få det lavet ;)

Men tag et kig på www.php.net, og søg efter php indbyggede mail function, og læs om den.

hurtig eks.

$title = "Velkommen til ***";
$link = " AKTIVERINGS LINK!";
$message = "den besked som i ønsker brugeren skal få tilsend!";

//send mailen

mail($email, $title, $message, "FROM noreply@yoursite.com");

Følgende kan bruges. men hvordan det skal indsættes i jere kode må i selv regne ud ;)
Avatar billede kraller1992 Nybegynder
09. september 2008 - 08:48 #2
hvordan laver man det der aktiveringslink, det var faktisk det vi ikke kunne finde ud af :D
Avatar billede larslennon Nybegynder
09. september 2008 - 15:48 #3
Der hvor i opretter jeres bruger, (typisk en database) skal der være noget der angiver om brugeren er aktiveret.

I jeres link skal i lave en unik nøgle, det kunne være en md5 af klokkeslettet med dato.
Og en side hvorpå når man kommer ind på den side med den rigtig nøgle, og den rigtige bruger, så bliver man aktiveret i databasen.

Jeg kan godt hjælpe jer yderlig med noget mere information, kontakt mig evt på L[@]rslennon.dk email eller msn.
Avatar billede kraller1992 Nybegynder
09. september 2008 - 21:34 #4
hvordan kan vi kontakte dig??
Avatar billede kraller1992 Nybegynder
09. september 2008 - 21:35 #5
jeg har fundet ud af det :D