Avatar billede kunde Nybegynder
25. juni 2001 - 18:03 Der er 3 kommentarer

søgning

Jeg har et lille problem med et søgescript..der er inkluderet en dropdown med søgekriterier, problemet er nu at optimere søgningen,der er et problem med f.eks netværk og kabinetter, søgningen kører på net d.v.s hvis man søger kategorien netværk, vises kabinetter også, jeg vil hører om nogen har en ide  at definere søgningen til e.v.t. de 4 første karakterer....her er scriptet

<html>
<head>
<meta NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\">
<link REL=\"stylesheet\" TYPE=\"text/css\" HREF=\"style.css\">
<!-- Minus AutoDato -->
    <title>Search 2a-2</title>
    <script language=\"JavaScript\">
        <!--
            function co(element,mode) {
                if (mode==\"in\") {
                    cursortype = \'default\'
                    colorval = \'#FFD700\'
                } else if (mode==\"out\") {
                    cursortype = \'\'
                    colorval = \'#FFFFEB\'
                }

                element.style.background=colorval;
                element.style.cursor=cursortype;
            }
        // -->
    </script>
<style TYPE=\"text/css\">

</style>

</head>
<body TOPMARGIN=\"3\" LEFTMARGIN=\"0\" bgcolor=\"#ededf0\">
<%
    strAction = Request(\"action\")

    If strAction = \"\" Then
%>

<form action=\"search2a-2.asp\" method=\"get\" target=\"indhold\">
    <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"search2a-2\">
<center><table BORDER=\"0\" CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"0\">
<tr>

    <td><select name=\"soeg\" size=\"1\" class=\"text-search-input\"><option selected value>---Vælg produkt---
<option value=\"cd-\">CD
<option value=\"cdrw\">CD-brænder
<option value=\"con\">Controllere
<option value=\"dvd-\">DVD
<option value=\"gr-\">Grafikkort
<option value=\"hdd-\">Harddiske
<option value=\"spk-\">Højtalere
<option value=\"kabel\">Kabler
<option value=\"kabinet\">Kabinetter
<option value=\"lyd-\">Lydkort
<option value=\"mon-\">Monitor
<option value=\"mod-\">Modem
<option value=\"mb-\">Motherboard
<option value=\"mus-\">Mus
<option value=\"mul-\">Multimedie
<option value=\"net-\">Netværk
<option value=\"cpu-\">Processor
<option value=\"ram-\">Ram
<option value=\"sca-\">Scanner
<option value=\"sft-\">Software
<option value=\"psu-\">Strømforsyning
<option value=\"tas-\">Tastatur
<option value=\"ups-\">UPS

<b class=\"text-search\"></b>&nbsp;<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"OK\" class=\"text-search\"></td>
</tr>

</table></center>

</form>

<%
    ElseIf strAction = \"search2a-2\" Then
        strQuery = Request(\"soeg\")

        If strQuery > \"\" then
            Set DB = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
            DB.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.Mappath(\"../vare/db1.mdb\")

            SQL = \"SELECT * FROM LAGERASP WHERE Varenummer LIKE \'%\" & strQuery & \"%\' OR Varenavn1 LIKE \'%\" & strQuery & \"%\' OR Varenavn2 LIKE \'%\" & strQuery & \"%\';\"
            Set rs = db.Execute(SQL)

        Response.Write \"<FORM>\"
            If not rs.BOF then
                Response.Write \"<CENTER>\"
                Response.Write \"<table border=0 width=612 height=1 bgcolor=#000000 cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td></td></tr></table>\"
                Response.Write \"<table border=0 height=20 width=612 cellspacing=0 cellpadding=0 bgcolor=#000000>\"
                Response.Write \"<tr><td width=1 id=black></td><td width=10></td><td width=140><b class=\'text-hl\'>VARENUMMER</b></td><td width=5></td><td width=170><b class=\'text-hl\'>VARENAVN</b></td><td width=20></td><td width=120><b class=\'text-hl\'>BEM&AElig;RKNING</b></td><td width=5></td><td width=30><b class=\'text-hl\'>ANTAL</b></td><td width=5></td><td width=22></td><td width=63 align=right><b class=\'text-hl\'>PRIS</b></td><td width=15></td><td width=1 bgcolor=#000000></td></tr>\"
                Response.Write \"</table>\"
                Response.Write \"</CENTER>\"

              Do until rs.eof
                                vkPriceVar = Replace(rs(\"Pris\"), \",\", \".\")
                                vkPriceVar = Replace(LCase(vkPriceVar), \"kr\", \"\")
                                vkPriceVar = Replace(vkPriceVar, \" \", \"\")
                    Response.Write \"<CENTER>\"
                    Response.Write \"<table border=0 width=612 height=1 id=black cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td></td></tr></table>\"
                    Response.Write \"<table border=0 id=table-bg height=20 width=612 cellspacing=0 cellpadding=0 onmouseover=co(this,\'in\'); onmouseout=co(this,\'out\');>\"
                    Response.Write \"<tr><td width=1 height=20 id=black></td><td width=10></td><td width=137><b class=\'text-vn\'>\" & rs(\"Varenummer\") & \"</A></b></td><td width=5></td><td width=175><b class=\'text\'>\" & rs(\"Varenavn1\") & \"</b></td><td width=14></td><td width=125><b class=\'text\'>\" & rs(\"Varenavn2\") & \"</b></td><td width=4></td><td width=25 align=left><b class=\'text-vn\'>\" & rs(\"Antal\") & \"</b></td><td width=5></td><td width=32 align=center><SCRIPT type=\'text/javascript\'>parent.vareFelt(document,\'\" & rs(\"Varenummer\") &\"\', \" & vkPriceVar &\", \'text\', \'parent.liste.location.reload()\')</SCRIPT></td><td width=63 class=text align=right>\" & rs(\"Pris\") & \"</td><td width=15></td><td width=1 height=20 bgcolor=#000000></td></tr>\"
                    Response.Write \"</table>\"
                    Response.Write \"</CENTER>\"

                    rs.movenext
                Loop
                Response.Write \"</FORM>\"

                Response.Write \"<CENTER>\"
                Response.Write \"<table border=0 width=612 height=1 bgcolor=#000000 cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td></td></tr></table>\"
                Response.Write \"</CENTER>\"
            Else
                Response.Write \"<CENTER>\"
                Response.Write \"<table border=0 width=400 height=30 cellspacing=0 cellpadding=0 id=\'td-bg\'>\"
                Response.Write \"<tr><td valign=middle align=center><b class=\'text-none\'>Der var intet der matchede dine søgekriterier!</b></td></tr>\"
                Response.Write \"</table>\"
                Response.Write \"</CENTER>\"
            End if
        Else
            Response.Write \"<CENTER>\"
            Response.Write \"<table border=0 width=400 height=30 cellspacing=0 cellpadding=0 id=\'td-bg\'>\"
            Response.Write \"<tr><td valign=middle align=center><b class=\'text-none\'>Du skal indtaste noget!</b></td></tr>\"
            Response.Write \"</table>\"
            Response.Write \"</CENTER>\"
        End if
            Response.Write \"<BR>\"
            Response.Write \"<CENTER>\"
            Response.Write \"<TABLE BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0><TR><TD CLASS=copyright>Copyright © <A HREF=\'mailto:info@proparts.dk\' TARGET=\'_new\' OnFocus=\'this.blur()\' CLASS=copyright-link>ProParts</A> 2001</TD></TR></TABLE>\"
            Response.Write \"</CENTER>\"
        set db = Nothing
    End If
%>
</body>
</html>

Avatar billede plexx Nybegynder
25. juni 2001 - 18:07 #1
Jeg tror ikke engang der er nogle der gider kikke din kode igennem for 30 point :-)

-Plexx
Avatar billede kunde Nybegynder
25. juni 2001 - 23:18 #2
ok jeg sætter pointtallet op, eller er det et spørgsmål om evner.....
Avatar billede kunde Nybegynder
26. juni 2001 - 01:49 #3
I tillæg til scriptet vil jeg gerne ha udført søgning uden submit knappen.......hvis nogen har en ide...