Avatar billede dragnor Juniormester
04. september 2008 - 13:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

lås bestemte checkboxe

Hej Eksperter

Jeg sidder med en form der bygger på en tabel, dvs at jeg har noget data vist i det der hedder "Continuous Forms". En af de data som bliver vist er en checkbox(Check30). I forbindelse med load eller refresh af formen ønsker jeg at låse checkboxen ud fra de poster hvor de ved load eller refresh er false, dvs. at der ikke er flueben i. Kan nogen hjælpe mig med det?
Avatar billede mugs Novice
04. september 2008 - 13:44 #1
Det mener jeg ikke du kan i en Continuous Forms. Alle vil være låste eller åbne.
Avatar billede dragnor Juniormester
04. september 2008 - 15:12 #2
øv...
Avatar billede mugs Novice
04. september 2008 - 15:39 #3
Prøv at eksperimentere lidt med denne:

Private Sub DIN CHECKBOX_Click()
Forms!DIN FORM.Requery
End Sub

Private Sub Form_Current()
If Me.DIN CHECKBOX = False Then
Me.DIN CHECKBOX .Locked = True
Else
Me.DIN CHECKBOX .Locked = False
End If
End Sub

Koden gennemløbes hver gang du skifter post, og når du clicker i checkboxen genforespørges den underliggende forespørsel. Så vidt jeg kan se gør den det du ønsker.
Avatar billede terry Ekspert
04. september 2008 - 19:15 #4
I guess that your trying to stop th euser from altering the value to true if it is false. So an idea would be to test the value when the user changes it and alter it back to true if it is false.
Avatar billede terry Ekspert
04. september 2008 - 19:20 #5
You could puth the checkbos's before update

If Me.SomeField.OldValue = False Then Cancel = True
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 21:02 #6
Jeg har en db med en checkbox, som hedder godkendt og i den fortløbende formular har jeg så koden:

Private Sub Form_Current()
If Me.Godkendt = True Then Me.AllowEdits = False
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 21:10 #7
i dit tilfælde!~)

Private Sub Form_Current()
If Me.Check30 = False Then Me.AllowEdits = False
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 21:13 #8
hvis du også har null i din checkbox, så kan du:

Private Sub Form_Current()
If isnull(Me.Check30) or Me.Check30 = True Then Me.AllowEdits = False
End Sub
Avatar billede dragnor Juniormester
05. september 2008 - 06:30 #9
Tak for de rigtig gode input, jeg tester det i dag og vende tilbage med svar på hvordan det er gået.
Avatar billede dragnor Juniormester
05. september 2008 - 13:04 #10
mugs var faktisk inde på noget af det rigtige som jeg kunne bruge. men mange tak for jeres andres input.
Avatar billede mugs Novice
05. september 2008 - 15:49 #11
Tak for point.