Avatar billede Bjarne Novice
01. september 2008 - 23:31 Der er 7 kommentarer

Restore af MySQL databaser via ssh

Goddag.

Jeg har en sql-fil som jeg gerne skal have restored. Den indeholder et dump af alle de databaser, som jeg skal have flyttet. Spørgsmålet er så, hvorledes jeg gør? Jeg kan finde en masse how-to's via google, men de beskriver kun, hvordan man gør det for én database. Skal have restored alle databaser og ikke kun én.

Har brugt følgende til at lave sql-dump:
mysqldump --user **** --password=***** -c --add-drop-table --add-locks --all --quick --lock-tables --all-databases | gzip > fulldump.sql.gz

på forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 23:39 #1
Hvis dumpet indeholder CREATE DATABASE og USE sætninger, så kan du stadig bare:

mysql < fulldump.sql

(med username/password tilføjet)
Avatar billede Bjarne Novice
02. september 2008 - 00:07 #2
hmm.. ja okay. Programmet går "i stå" når jeg kører kommandoen mysql --user root --password=***** > fulldump.sql

Dumpet indeholder CREATE DATABASE og USE.
Filen fylder 14 MB, så det burde vel ikke tage mange minutter?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2008 - 00:18 #3
< ikke >
Avatar billede Bjarne Novice
02. september 2008 - 00:30 #4
Nu går programmet i det mindste ikke i stå. Men der sker ingen ændringer.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2008 - 00:39 #5
Og dit forsøg med > fik ikke zappet din fulldump.sql ?
Avatar billede Bjarne Novice
02. september 2008 - 01:17 #6
Umiddelbart nej. Men jeg har fået det til at virke ved at lave et dump, hvor mysqldump programmet ikke har zippet filen. Så virker det(jeg unzipper inden jeg forsøger, at importere).

Nå, mange tak for din assistance. Det var rart.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2008 - 02:18 #7
ah - jeg troede at du have gunzippet fulldump.sql.gz til fulldump.sql