Avatar billede testing Nybegynder
27. august 2008 - 20:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Google Analytics

Hey eksperter

Er der en måde man kan analysre den XML fil som google analytics kan sende til ens email, og på den måde få vist i f.eks et datagridview antal besøgende ect?
Avatar billede Syska Mester
29. august 2008 - 09:48 #1
Jeg poster her i stedet for den anden tråd.

http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2007/08/07/using-linq-to-xml-and-how-to-build-a-custom-rss-feed-reader-with-it.aspx
Scott er kogen over dem alle ...

http://www.google.dk/search?hl=da&q=LINQ+to+XML&meta=

Eller bare søg på "LINQ to XML" på google :-) Der er massere af gode eksempler, der jeg fandt mine links.

// ouT
Avatar billede testing Nybegynder
01. september 2008 - 17:41 #2
Smid svar, så får du dine point.

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde ud af de eksempler jeg har fundet, så jeg må finde på noget andet.
Avatar billede Syska Mester
02. september 2008 - 01:50 #3
Det er Scott Gu er nice ... det burde være næsten lige til ... men kræver selvf du først lige kigger lidt på den XML struktur Google Analytics sender ud ...

// ouT
Avatar billede testing Nybegynder
02. september 2008 - 07:51 #4
Ham Scott har i sin guide bla dette stykke kode:

XDocument feedXML = XDocument.Load(Server.MaoOath("Feeds.xml"))

var feeds = from feed in feedXML.Descendants("Feed")
            where feed.Attribute("status") == null || feed.Attribute    ("status").Value != "disabled"
select new osv osv

Når jeg prøver at følge eksemplet, og skriver i min kode where feed. , har jeg ikke attribute eller andre muligheder, det er som om systemet ikke kender variablen feed.

Jeg har sat using System.Xml.Linq;
Avatar billede Syska Mester
02. september 2008 - 09:52 #5
Det skal være .NET 3.5 ... dvs VS 2008.

Du skulle gerne have full intellisense på koden.
Avatar billede testing Nybegynder
02. september 2008 - 14:38 #6
Bruger Visual Studio 2008 express.

Men jeg har ikke denne mulighed, det er sikkert noget jeg gør forkert.
Avatar billede Syska Mester
02. september 2008 - 16:34 #7
og det er et .NET 3.5 project du har lavet ? og ikke .NET 2.0 ?
Avatar billede testing Nybegynder
02. september 2008 - 17:13 #8
ja, det er et .NET 3.5 project.
Avatar billede Syska Mester
02. september 2008 - 19:25 #9
Kan du få andet LINQ til at virke i et nyt projekt ? Det lyder som om der er nogle problemer ....

// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2008 - 02:37 #10
Man kan jo også bare nøjes med et XmlDocument og almindelig XPath ...
Avatar billede testing Nybegynder
03. september 2008 - 20:11 #11
Så har jeg sgu fået det linq to XML til at virke!!! :)

Så er det bare at prøve at få styr på den XML fil fra Google....

Synes nu at den er noget rodet!