Avatar billede zeth Nybegynder
26. august 2008 - 20:21 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

HTML atribute

Hej

Jeg har en expression som finder værdien af colspan i en tabel.. Min expression ser sådan ud: colspan=\"(.*?)\" .

Problemet er at den kun matcher hvis formatet er colspan="2" og ikke fx colspan='2' eller colspan=2 ..

Nogen hjælp?
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2008 - 20:42 #1
Hvad med noget ala:

colspan=[\'"]?(.+?)[\'"]?
Avatar billede zeth Nybegynder
27. august 2008 - 08:25 #2
Virker næsten perfekt, men virker ikke hvis colspan er på mere end 1 ciffer? Tak for hjælpen, læg et svar :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
27. august 2008 - 08:50 #3
jakobdo's forslag matcher for meget, fx også colspan='2 eller colspan="2'. Det kan give nogle mærkelige resultater.
Måske noget i retningen af:
colspan=[\'](.*)[\']|(0-9a-zA-Z)*|["](.*)["]
Tegnet | er eller-tegnet, det kan variere lidt hvilket tegn man bruger i forskellige implementationer.
I tilfældet hvor der ikke er nogen ' eller " må der ikke være whitespace. Du vil måske gerne erstatte (0-9a-zA-Z) med noget der betyder "alt som ikke er whitespace". Det afhænger af din RegExp implementation hvordan man gør det...
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. august 2008 - 09:03 #4
Hvad så med noget i stil med:

colspan=[\'"]?([a-z0-9]+)[\'"]?[a-z\s>/]

Om den matcher colspan="2 eller colspan=2' er vel ikke forkert ?
Den skal vel ikke også lave html validering ? :o)
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. august 2008 - 17:18 #5
Hvilket sprog - er der mulighed for backreferences?

colspan\s+=\s+(['"]?)(\d+)\\1 , hvor \\1 er backreference

Utestet!, og de to \s+ kan udelades, hvis du ikke vil kunne matche colspan = XXX
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. september 2008 - 12:42 #6
>Om den matcher colspan="2 eller colspan=2' er vel ikke forkert ?
Problemet er om den så kan finde på at matche
colspan="2 rowspan=2" således at den tror at indholdet af colspan er: 2 rowspan=2
Det afhænger lidt af hvilken Reg.Exp udgave man bruger og er som regel en fordel at ting er veldefinerede i tilfælde af fejl...
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. oktober 2008 - 08:15 #7
Lukketid?
Avatar billede zeth Nybegynder
20. oktober 2008 - 10:23 #8
Beklager.. Opret et svar alle sammen
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2008 - 10:37 #9
Svar!
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:34 #10
...
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2008 - 22:35 #11
Takker for point