Avatar billede noller Nybegynder
25. juni 2001 - 02:07 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Jeg er blevet inficeret med virus !!!

Hej jeg har været så uheldig at blive inficeret med en virus.

Jeg har hentet et program i et af de her open-source-programmer.

Da jeg startede programmet skete der ikke noget ud over at min processor begyndte at arbejde på fuld hastighed.

Jeg havde endnu ikke skænket det en tanke at  det kunne en virus.

Så jeg prøvede at afspille en film fra computeren i Windows media player. Filmen blev lavet om til et program da jeg dobbeltklikkede på den (gjorde faktisk 2 gange inden at jeg helt fattede.

Så installerede Norton antivirus (dum som jeg er installerede jeg den ikke da jeg fik mit ADSL ), og den fandt ganske rigtigt tre ting der var inficerede.
Den første var en \"worm\", de 2 andre var de film som jeg havde dobbeltklikket på.

Nu har jeg så det ganske \"lille\" problem at:
1: mine genvejstaster fungere ikke ( kommer op med fejl når jeg trykker på dem )
2: Ingen af mine programmer virker, mit Nero virker ikke ( har faktisk lige prøvet at inst.  det igen men nej det virker ikke) !
Noget af det eneste der virker er min Internet explorer.

Skal jeg starte helt forfra med alt?
Jeg kunne godt tænke mig at få min brænder til at virke, så jeg ikke mistede ALLE mine filer !!!!!!

Hvis jeg fik brænderen til at virke ville jeg så have ikke have en risiko for at jeg fik noget virus med over?

HJÆLP, i er min sidste chance.
Avatar billede hr_peki Nybegynder
25. juni 2001 - 02:38 #1
der kan sagtens komme virus med over, hvis virusen ligger i de filer du kopier/Brænder!
Avatar billede wismann Nybegynder
25. juni 2001 - 02:54 #2
hvis du kan, så skal du tage din HD og sætte over i en anden computer og husk du må ikke kopi eller køre nogen ting fra din HD.. Så skal du bare ranse den fra virus..

*Wismann*

P.s. hvis det ikke kan lade sig gøre så skal du se, om du ikke kan få en til at lave en rescue disk. Det kan du lave med Norton anti virus..
Du laver en rescue disk--->>> starter din com op med rescue disk nr 1 i A:( Husk at sætte din com op til at Boote på A: )--->>> og så føgler du bare instrukserne på skærmen...
Avatar billede noller Nybegynder
25. juni 2001 - 02:59 #3
>wismann

Jeg forstod faktisk ikke hvad jeg skal gøre, detaljer tak.
Avatar billede wismann Nybegynder
25. juni 2001 - 03:01 #4
Hvad for en del af det forstår du ikke???
Avatar billede noller Nybegynder
25. juni 2001 - 03:09 #5
Faktisk det hele:

Hvordan skal jeg rense den for virus på en anden computer?

Den med rescue disken, er det for at lave en ny inst. af windows?

Jeg kører windows2000, det glemte jeg lige at nævne.
Avatar billede wismann Nybegynder
25. juni 2001 - 03:23 #6
Først del...
Tag din HD ud af din com--->>>Sæt den over i en anden com( Den anden com skal have et anti virus program, jeg vil anbefale NORTON ANTI VIRUS )--->>>kør en virus scan ( Anti virus program vil fjerne virusen )

Anden del...
Find en computer der har NORTON ANTI VIRUS og oprat en rescue disk ( Det er meget simplet der vil blive oprattede 5 rescue disk\'s )
start din com med rescue disk nr 1 i A: ( Husk at sætte din computer op til at boote på A: )--->>> Efter den er færdig med at bruge disk 1 vil den bede om disk 2 O.v.s. når den er færdig med alle diskne er din computer clean for Virus...

Nemmer er det ikke..

*Wismann*

Hel og lykke
Avatar billede noller Nybegynder
25. juni 2001 - 03:26 #7
Men jeg har jo lige kørt Norton antivirus-programmet.
skal jeg så gøre det alligevel ?
Avatar billede wismann Nybegynder
25. juni 2001 - 03:27 #8
JA det er nok en god ide ;o)
Avatar billede noller Nybegynder
25. juni 2001 - 03:29 #9
+
retter computeren selv alt det med de der genvejstaster og lign. hvis jeg gør som du foreslog.

skal lige siges at auto-run ikke virker mere.

bliver det også rettet ??
Avatar billede wismann Nybegynder
25. juni 2001 - 03:30 #10
Nej, men når din HD er clean for virus kan du tage backup af dine Vigtige ting og så geninstallere..
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juni 2001 - 06:54 #11
HVilken virus/orm er der tale om? Der findes oftes vejledninger til hvordan man fjerner og udbedre skader, lavet af vira - på internettet.
Avatar billede jg Nybegynder
25. juni 2001 - 08:17 #12
Hvis du får fjernet vira med en rescue-disk (vigtigt da det jo sagtens kan ligge i boot-sektoren (det første område på hd der bliver indlæst INDEN et antivir-program starter)kan du boote op på W2K cdén. Efter et stykke tid får du mulighed for at blandt andet at reparere din Windows. Måske kan den reddes endnu så du sparer en total reinstallation.
Avatar billede jgk Nybegynder
25. juni 2001 - 15:07 #13
Hvor mange partioner har du på harddisken?
Hvis mere end 2, hvor ligger dine filer?
Avatar billede noller Nybegynder
25. juni 2001 - 15:43 #14
Det lader til at der stadig er noget vira på min computer efter jeg kørte den der Norton antivirus i går.

Jeg kan ikke starte norton antivirus eller andre .exe-filer.

Jeg er lidt på skideren ikke ?
Avatar billede jgk Nybegynder
25. juni 2001 - 17:11 #15
Nej du er ikke. Har du 2 maskiner eller kun en?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2001 - 20:00 #16
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2001 - 20:01 #17
Det beste der nok er at gøre , er at glemme alt om det der ligger på disken, og lave en f.disk og nyformatering af harddisken, hvis du ikke vil have problemer fremover.
Avatar billede noller Nybegynder
25. juni 2001 - 21:34 #18
Jeg har en maskine hvorfor ?

Min disk er delt op i 6 dele:
C: 5,3GB \"Windows\"
D: 7,8GB
E: 5,8GB
F: 5,8GB
G: 9,8GB
H: 8,3GB

Ved ikke om str. har nogen betydning, men her er den ihvertfald
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. juni 2001 - 06:39 #19
Der findes en virus som gør at man ikke kan køre EXE filer. Den retter en eller anden nøgle i registrerings databasen. Men som en lille nødløsning kan du rename de .exe filer du vil køre til .COM filer og så køre dem. (mener jeg)
Avatar billede jgk Nybegynder
26. juni 2001 - 13:12 #20
prøv denne links:
http://housecall.antivirus.com så kan du checke dit system onlinie.

Med dine partioner burde du jo blot formatere dit c-drev igen og starte forfra MED virusbeskyttelse installeret.
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. juni 2001 - 17:37 #21
Hvilken virus er der tale om?