Avatar billede MarkA Praktikant
25. august 2008 - 20:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til form

Halløj i skuret. Jeg har lige et spørgsmål. Jeg sidder og er ved at lave en dæk/fælgberegner og tænkte på om det kan lade sig gøre at få formularen til at huske den valgte dækbredde når siden reloades????

Hver gang jeg har valgt en bredde, profil of fælgstørrelse og trykker på submit så regner den det fint ud men vælger den første af muæighederne

f.eks
Fold kodeboks ind/udKode

<form method="post" action="">
<select name="bredde">
<option value="195">195</option>
<option value="205">205</option>
<option value="225">225</option>
</select>

<select name="profil">
<option value="65">65</option>
<option value="55">55</option>
<option value="45">45</option>
</select>

<select name="faelg">
<option value="15">15"</option>
<option value="17">17"</option>
<option value="19">19"</option>
</select>

<input type="submit" name="submit" value="Beregn">
</form>

Har tænkt på om det kan lade sig gøre med en session men kan ikke få det til at virke... Det skal helst være i php eller js

På forhånd tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 21:01 #1
Enten skal du lave noget multivalg selects eller bygge options op løbende via ajax.
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 21:01 #2
Kig f.eks. på multi selects her: http://roenving.users.whitehat.dk/
Avatar billede coderdk Praktikant
25. august 2008 - 21:08 #3
<form method="post" action="">
<select name="bredde">
<option value="195"<?= !empty($_POST['bredde'])&&$_POST['bredde']==195?' selected="selected" : '' ?>>195</option>
<option value="205"<?= !empty($_POST['bredde'])&&$_POST['bredde']==205?' selected="selected" : '' ?>>205</option>
<option value="225"<?= !empty($_POST['bredde'])&&$_POST['bredde']==225?' selected="selected" : '' ?>>225</option>
</select>

osv :)
Avatar billede coderdk Praktikant
25. august 2008 - 21:08 #4
hov, der manglede et ' ved hver:

<form method="post" action="">
<select name="bredde">
<option value="195"<?= !empty($_POST['bredde'])&&$_POST['bredde']==195?' selected="selected"' : '' ?>>195</option>
<option value="205"<?= !empty($_POST['bredde'])&&$_POST['bredde']==205?' selected="selected"' : '' ?>>205</option>
<option value="225"<?= !empty($_POST['bredde'])&&$_POST['bredde']==225?' selected="selected"' : '' ?>>225</option>
</select>
Avatar billede MarkA Praktikant
25. august 2008 - 21:59 #5
coderdk. takker rigtig mange gange for hjælpen.... det var lige det der skulle til.... hvis du gider og poste et svar så jeg kan give dig pointene :)
Avatar billede coderdk Praktikant
25. august 2008 - 23:11 #6
ok :)