Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. august 2008 - 23:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lukke kommando promt

Jeg har et login vb-script, som bl.a. kalder programmet robocopy.

Mit problem er at robocopy som kører i commandopromten, bliver ved med at stå open, og det vil jeg ikke have. Kører jeg selve startkoden til programmet fra Kør, så virker det som det skal og promten forsvinder af sig selv, men i scriptet virker det som om det kalder en ny promt fra en "moder"-prompt. Hvordan kan jeg undgå dette problem?

myCommand = "robocopy.exe ""\\Srv-fil1\Skabeloner\Word7\Arbejdsgruppe"" ""C:\Documents and Settings\lss\Application Data\Microsoft\Skabeloner"" /COPYALL /PURGE /A+:R /V /NP /MON:1 /MOT:1 /R:10 /W:30"
sh.run mycommand
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2008 - 00:09 #1
prøv:

myCommand = "cmd /c robocopy.exe ..."
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
25. august 2008 - 08:33 #2
Desværre, det medførte ingen forskel
Avatar billede nielsrs Nybegynder
05. september 2008 - 11:12 #3
kan du ikke bare start robocopy.exe via VBS kommando, f.eks. som følgende som starter notepad...........

OPTION EXPLICIT
Dim fin
set fin = WScript.CreateObject("WScript.shell")
fin.run "C:\WINDOWS\notepad.exe"
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. september 2008 - 13:42 #4
Det er faktisk det jeg gør...
sh er en shell
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. september 2008 - 13:43 #5
Men findes der en silent mode, ligesom man kan få setup filer til at køre i silent mode?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
21. oktober 2008 - 11:41 #6
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/d5fk67ky(VS.85).aspx

myCommand = "robocopy.exe ""\\Srv-fil1\Skabeloner\Word7\Arbejdsgruppe"" ""C:\Documents and Settings\lss\Application Data\Microsoft\Skabeloner"" /COPYALL /PURGE /A+:R /V /NP /MON:1 /MOT:1 /R:10 /W:30"
sh.run(mycommand, 0, true)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. oktober 2008 - 11:11 #7
Hmm, får en fejl, når jeg kører logon-scriptet.

"Der kan ikke bruges parenteser ved kald af en Sub"
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. oktober 2008 - 11:15 #8
Nå, det var simpelt, skulle bare fjerne paranteserne... :-)

Hvis jeg skal den til at fange hvem der logger ind, skal jeg så ikke bare udskifte lss med %logon name%? For det virker ikke...
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. oktober 2008 - 11:26 #9
Fandt også ud af det, trækker den via wshNetwork.UserName..

Morten -> Smid et svar, da du løste problemet
Avatar billede morten_leth Nybegynder
22. oktober 2008 - 12:05 #10
Det gør jeg da bare... en anden ting er du kan bruge call når du får sådanne fejl...

myCommand = "robocopy.exe ""\\Srv-fil1\Skabeloner\Word7\Arbejdsgruppe"" ""C:\Documents and Settings\lss\Application Data\Microsoft\Skabeloner"" /COPYALL /PURGE /A+:R /V /NP /MON:1 /MOT:1 /R:10 /W:30"
call sh.run(mycommand, 0, true)

Så kan du godt få lov.. :D
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. oktober 2008 - 12:12 #11
Okay...