Avatar billede steinholtz Nybegynder
22. august 2008 - 12:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

funktion på attachMovie med billede i?

Hvorfor kører den ikke min trace på onRelease på mit photo01 mc?

attachMovie("photo", "photo01", 1);
loadMovie("photo.jpg", photo01);

photo01.onRelease = function()  {
    trace("trace");
    }

Det er som om at jeg skal køre min funktion på selve billede jeg har loaded, men hvordan?
Avatar billede w13 Novice
22. august 2008 - 12:58 #1
Der skal måske stå _root foran photo01.onRelease? Eller hvilket andet level, MC'et måske ligger i.
Avatar billede steinholtz Nybegynder
22. august 2008 - 13:16 #2
Desværre det har jeg prøvet. Både med _root og _level0 som det ligger i.
Avatar billede w13 Novice
22. august 2008 - 13:26 #3
Hvad hvis du lige prøver at trace:

trace(photo01);

Så ser vi, hvad den siger.
Avatar billede andersbro Nybegynder
22. august 2008 - 13:35 #4
Så vidt jeg husker, bliver alle properties etc. slettet, når man loader et billede ind i et movieclip.
Du skal derfor neste det movieclip, du loader billedet ind i, i et andet movieclip, f.eks. ved at lægge et tomt movieclip i dit "photo" movieclip:

attachMovie("photo", "photo01", 1);
loadMovie("photo.jpg", photo01.empty);

photo01.onRelease = function()  {
    trace("trace");
    }
Avatar billede steinholtz Nybegynder
22. august 2008 - 14:24 #5
andersbro du har helt ret. Virker fint nu. Dvs. at når man loader et billede i et MC så bliver MC'et altså overskrevet kan man sige:

attachMovie("photo", "photo01", 1);
photo01.createEmptyMovieClip("photoBox", 2);
loadMovie("photo.jpg", photo01.photoBox);

photo01.onRelease = function() {
    trace("test");
}
Avatar billede andersbro Nybegynder
22. august 2008 - 15:21 #6
Yes. Jeg plejer at bruge MovieClipLoader i stedet - her får du en event, når dit billede er loadet og kan der lægge eventuelle properties og funktioner på.