Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 21:29 Der er 2 kommentarer

MouseOver i dynamisk hovedmenu

Jeg har en menubar som virker upåklagelig. Mit ønske er bare at istedet for at først vise undermenuen når jeg klikker i hovesmenuen, vil jeg gerne have den frem allerede OnMouseOver...
- det ser desværre bare ikke ud til at <asp:hyperlink... understøtter denne funktion. ~:]

<!-- hovedmenu -->
<asp:DataList ID="DataList1" RepeatDirection=Horizontal runat="server" DataSourceID="dlHovedMenu">
    <ItemTemplate>
        <asp:HyperLink ID=HyperLink1 runat="server" NavigateUrl=<%# Eval("sideformat") + "?id=" + Eval("id") + "&menuid=" + Eval("id") + "&hasLoaded=true"%>  Text=<%# Eval("link") %> Target=<%# Eval("target") %> />
    </ItemTemplate>
</asp:DataList><asp:SqlDataSource ID="dlHovedMenu" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:DatabaseConnectionString %>"
    SelectCommand="SELECT [sideformat], [id], [menuid], [link], [target] FROM [sider] WHERE (([menuid] = @menuid) AND ([synlig] = @synlig)) ORDER BY [raekkefolge]">
    <SelectParameters>
        <asp:Parameter DefaultValue="0" Name="menuid" Type="Int32" />
        <asp:Parameter DefaultValue="True" Name="synlig" Type="Boolean" />
    </SelectParameters>
</asp:SqlDataSource>

<!-- Undermenu -->

<asp:DataList ID="DataList2" RepeatDirection=Horizontal runat="server" DataSourceID="dlUnderMenu">
    <ItemTemplate>
        <asp:HyperLink ID=HyperLink1 runat="server" NavigateUrl=<%# Eval("sideformat") + "?id=" + Eval("id") + "&menuid=" + Eval("menuid") + "&hasLoaded=true"%> Text=<%# Eval("link") %> Target=<%# Eval("target") %> />
    </ItemTemplate>
</asp:DataList><asp:SqlDataSource ID="dlUnderMenu" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:DatabaseConnectionString %>"
    SelectCommand="SELECT [sideformat], [id], [menuid], [link], [target] FROM [sider] WHERE (([menuid] = @menuid) AND ([synlig] = @synlig)) ORDER BY [raekkefolge]">
    <SelectParameters>
        <asp:QueryStringParameter Name="menuid" QueryStringField="menuid" Type="Int32" />
        <asp:Parameter DefaultValue="True" Name="synlig" Type="Boolean" />
    </SelectParameters>
</asp:SqlDataSource>
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 2008 - 02:17 #1
Så vidt jeg kan se er den løsning du har dér ikke mulig da din undermenu vil have et postback her.

<asp:QueryStringParameter Name="menuid" QueryStringField="menuid" Type="Int32" />

Jeg vil i stedet anbefale at lave en dynamisk meny som fylder hele dit menutræ ud.

Mit råd er i stedet at benytte

MenuControl eller TreeView controllen, som begge er standard i ASP.Net 2.0

Du kan bruge denne vejledning:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.menu.aspx

Denne viser hvordan du dynamisk tilføjer menupunkter til et treeview.
http://support.microsoft.com/kb/319441
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 2008 - 02:18 #2
Sry, lille fejl:

Så vidt jeg kan se er den løsning du har dér ikke mulig da din undermenu vil have et postback her.

Skulle være:

Så vidt jeg kan se er den løsning du har dér ikke mulig da din undermenu vil have et <b>behov</b> for postback her.