Avatar billede mamu Nybegynder
21. august 2008 - 00:37 Der er 1 løsning

Upload billede + tekst

Hej Eksperter

Jeg har en formular som indeholder 2 tekst-felter (altid udfyldt) samt et felt hvor man kan uploade et billede (hvis man vælger det). Ved submit kaldes en asp-fil som smider teksten i en database (virker fint) og et evt. billede i en mappe (det er den del jeg prøver at få til at virke...). Jeg fandt ud af at for at uploade et billede blev jeg nødt til at tilføje ENCTYPE="multipart/form-data" til min formular, men så virkede mit request.form ikke. Så prøvede jeg at ændre lidt, og nu får jeg fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Field 'news.overskrift' cannot be a zero-length string.

Hvilket vel betyder at den ikke kan læse min tekststreng? Jeg er ved at være pænt træt at det skidt, så jeg håber der er nogen som kan skubbe mig lidt i den rigtige retning...

Koden ser pt. således ud:

<%

'  Variables
'  *********
  Dim mySmartUpload
  Dim intCount

'  Object creation
'  ***************
  Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=C:\W3Sites\siddestart\databases\pk.mdb"
Conn.Open DSN

' skriver til databasen
Dag=Day(now)
moned=Month(now)
ored=Year(now)

tid = 10000*ored+100*moned+Dag
strSQL = "Insert into news (dato, overskrift, tekst) values ('" & tid & "','" & mySmartUpload.Form("overskrift").values & "','" & mySmartUpload.Form("news").values & "')"
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing

' ############# UPLOAD AF EVT. BILLEDE
'  Upload
'  ******
  mySmartUpload.CodePage = "utf-8"
  mySmartUpload.Upload

  Response.Write "Text : "
  Response.Write mySmartUpload.Form("overskrift").values & "<br>"

  Response.Write "File : "
  Response.Write mySmartUpload.Files("picture").Filename & "<br>"
  intCount = mySmartUpload.Save("../images/upload")

%>
Avatar billede mamu Nybegynder
21. august 2008 - 00:59 #1
Fandt selv ud af det:

mySmartUpload.CodePage = "utf-8"
mySmartUpload.Upload

skulle bare flyttes op i starten...