Avatar billede sunesune Nybegynder
16. august 2008 - 09:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bruge piletasterne til at hoppe rundt mellem tekstbokse..

I en fortløbende formular har jeg en masse linier, som jeg gerne ville have at man, vha piletasterne kunne hoppe rundt i, ligesom i en tabel/forespørgsel osv..
Jeg har så indsat under keypress på den ene tekstboks:

Msgbox(KeyAscii) for lige at få ASCII koden for pil op og ned. Men...
Der sker intet når jeg trykker på pilop, andet en den hopper til det felt der er lige inden i tabuleringsrækkefølgen.

Mit spørgsmål er så, går Access selv ind og tafer præcedens for disse taster, eller er det muligt at styre dem selv, så jeg kan få den til at hoppe op/ned i linierne vha pil op og ned..

Hjælp.... :)
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2008 - 22:57 #1
Hvis du nu har et felt, som hedder Navn, så ville koden være:

Private Sub Navn_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
On Error GoTo err_Navn
Select Case KeyCode
Case 40
'Pil nedad
DoCmd.GoToRecord acActiveDataObject, , acNext
Me.Navn.SetFocus
Case 38
'Pil opad
DoCmd.GoToRecord acActiveDataObject, , acPrevious
Me.Navn.SetFocus
End Select
err_Navn:
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2008 - 17:43 #2
Hvordan går det egentlig her!~)
Avatar billede sunesune Nybegynder
27. august 2008 - 13:00 #3
Sry mester har haft travlt, men det virker 1000 tak! :)