Avatar billede farmer Nybegynder
15. august 2008 - 13:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Klippe tekst

Hej
Hvordan klikker jeg noget tekst ud fra en hjemmeside vha. php?

Jeg vil fra mit webhotel tilgå en anden hjemmeside og klikke koden ud i mellem <!--header_start-->Hello World<!--header_slut-->, så jeg ender med en variabel = "Helle World" el. = "<!--header_start-->Hello World<!--header_slut-->"

Har kigget lidt på:
http://dk.php.net/file_get_contents
http://dk2.php.net/substr

Hilsen Anders
Avatar billede w13 Novice
15. august 2008 - 15:04 #1
Klikke?
Avatar billede coderdk Praktikant
15. august 2008 - 15:28 #2
preg_match( "/<!--header_start-->(.*?)<!--header_slut-->/si", $txt, $m );
echo $m[1];
Avatar billede farmer Nybegynder
16. august 2008 - 10:11 #3
w13 -> skulle have været klippe... samme tyrkfejl to gange. Ingen god forklaring på det.

coderdk -> super! Så skal jeg bare have hentet den eksterne sides html-kode ind i en variabel på min side og så bruge dine to linier. Tak for det. Smid et svar, så smider jeg den færdige kode, når jeg kommer så langt.

hilsen Anders
Avatar billede w13 Novice
16. august 2008 - 11:06 #4
Farmer>> Ja ok. =) Det var netop fordi du skrev det 2 gange, at jeg blev i tvivl.
Avatar billede farmer Nybegynder
29. august 2008 - 12:55 #5
Sådan. Så er der hul igennem til den anden side. Koden er:

// Hent alt html fra en fil fra andet domæne. Virker for php5 og op)
$handle = fopen("http://opengate.dk/kundens_side.php", "rb");
$txt = stream_get_contents($handle);
fclose($handle);

// Snup den bid html, som skal bruges
preg_match( "/<!--header_start-->(.*?)<!--header_slut-->/si", $txt, $txt_split );

// print variabel
print $txt_split[1];

Done!
Avatar billede farmer Nybegynder
17. november 2008 - 11:16 #6
coderdk -> tid til svar. Du skal jo have nogle point.
Avatar billede coderdk Praktikant
17. november 2008 - 11:42 #7
:)
Avatar billede farmer Nybegynder
17. november 2008 - 12:06 #8
Takker

Eksempel på brug live er en Magento webshop, som tager top og bund fra en CMS installation baseret på TYPO3, så når billeder, menu mm. ændres i det eksisterende CMS, så slår det med det samme igennem i Magento:
http://shop.dialoogle.com/