Avatar billede lad Nybegynder
15. august 2008 - 11:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simpelt spørgsmål om fil listing

Hejsa. Jeg er i gang med et projekt da vi er ved at lære C# i skolen. Det eneste jeg prøver på lige nu er at skrive filer med endelsen mp3 ind på en liste. Når man kun laver noget med konsol synes jeg det er nemt, men jeg fatter hat når man bruger GUI.

Jeg har zippet projektet og det kan findes på:

makeawish.dk/misc/kitty ID3.zip

I skal være advaret om at det jeg ikke kan finde ud af er noget totalt nybegynder noget og at jeg godt er klar over det :)
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2008 - 12:59 #1
Kan du ikke skrive hvad problemet med programmet er?
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. august 2008 - 13:39 #2
Prøv denne løsning. Listing klassen ændres til:

    class listing
    {
        private List<string> files = new List<string>();

        public string[] fileList()
        {
            string path = Environment.CurrentDirectory;
            DirectoryInfo dir = new DirectoryInfo(path);
            foreach (FileInfo f in dir.GetFiles("*.mp3"))
            {
                files.Add(f.Name);
            }
            return files.ToArray();
        }

og din populate funktion i Form1 ændres til:

        private void btnPopulate_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            string[] mainFileList = listing.fileList();
            textBox1.Clear();
            foreach(string file in mainFileList)
            {
                textBox1.AppendText(file + Environment.NewLine);
            }
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. august 2008 - 13:41 #3
For bedre fleksibilitet kunne du ændre fileList metoden til at tage et parameter med stien der skal undersøges for MP3 filer.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. august 2008 - 14:41 #4
Nu har jeg ikke hentet projektet, men koden oven for, hvorfor returnere en liste, når den er defineret i selv samme klasse.
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. august 2008 - 16:08 #5
Listing klassen er for sig selv og btnPopulate_Click eventen findes i Form1 klassen.

Men ja, man kunne i og for sig godt kombinere det hele i Form1 klassen. Jeg valgte dog at bibeholde den oprindelige klasseopdeling for ikke at ændre alt for meget i hvad brugeren selv havde udviklet.
Avatar billede lad Nybegynder
15. august 2008 - 18:15 #6
Mange tak :)

Mit problem er at jeg godt forstå koncepten og fordelen i klasser men det der med hvor man har adgang til sine klasser og hvor man ikke har forstår jeg ikke helt endnu. Nu kan jeg komme videre :D

Spotgun - lige nu ser det nok ud som om det er mest praktisk at samle det hele men jeg vil krafigt udvide projektet + jeg ville tvinge mig selv til at lære det der står oven over her i kommentaren.
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. august 2008 - 19:22 #7
God fornøjelse med projektet. Her har du et svar, hvis du kunne bruge mit forslag.