Avatar billede l_domino_l Nybegynder
15. august 2008 - 08:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trimning af Windows XP

Er der en god måde at "Trimme" Windows på så den ikke tager for mange system resourcer?

Grunden: Jeg har købt sådan en lille fin Asus eeePC 900 og den kører faktisk ret godt. Jeg skal bruge den til Mail, Surfning, PDF'er osv... altså ikke de store ting og sager.

Men jeg synes nogen gange den hænger lidt i haserne... så jeg vil høre om der er noget jeg kan "skærer" væk?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2008 - 08:49 #1
Linux - er noget være brugerUvenligt noget, når det drejer sig om opsætnng og installation af programmer. Jeg sprang hurtigt over til XP pro.

XP pro på Eee - kører lige efter installationen ulidelig langsomt. Efter signe fordi flashHarddisken skriver for langsomt. Men efter at have tunet installationen, kørte den helt ok, og BEDRE end den gjorde med Linux.

Generelt om at kvikke XP op: søg på google
Specifikt om Eee: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=37047

Prøv om du kan bruge linket.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2008 - 08:53 #2
Oversættelse: Engelsk » Dansk
Having been disappointed with the speed of the 16mb ssd, I searched and tested out every possible method to boost the performance for my 900. I gathered it all up and decided to post it all for any users that want to boost their XP performance.

These steps have really made a night/day difference for me as now I get no input lag and refresh delays occur much less and for way shorter periods when they do. I can't even imagine how much faster XP would be on a 4gb ssd installation. Using these tips, you can install XP on your 2nd ssd if you chose a different OS for your 4gb.

In case anyone is wondering, XP boots in under 20 seconds on my 16gb ssd.

Notes
assumption: you have 1gb RAM. Feel free to halve or double the values if you have 1/2 or twice the amount of RAM respectively.
* = these steps require restart to take effect. you can choose not to restart until later though.

1) Install nLited XP
Get rid of Windows junk before even installing it. Follow guides here or here

2) Disable paging file*
Right click on My Computer and go to:
Properties->Advanced->Performance:Settings->Advanced->Virtual Memory:Change
Select "No Paging File" and click Set.

3) Disable indexing
Go to into My Computer and right click->Properties on C: drive.
Deselect "Allow Indexing Service to index..."
Select "Apply changes to subfolders and files"(this might take a while)

4) Disable the NTFS Last Access Time Stamp*
Go to Start->Run and type in "regedit". Hit enter.
Browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem
Right click and New->DWORD Value and name it "NtfsDisableLastAccessUpdate"
Double-click on it and set the value to "1".

5) System cache*

Cacheset
Download Cacheset
For Cacheset performance explanation, see post #33:

How to restart with your desired Cacheset settings
-Right click on cacheset.exe and "Create Shortcut".
-Right click on the shortcut and select "Properties".
-In Target, AFTER the closing quotation, write your min and max desired limits separated by spaces (same you would have set in Cacheset. Should look something like this:
"path/to/cacheset.exe" 4500 100000
- Click "OK" and drag shortcut into Start->Programs->Startup

Memory Usage
Right click on My Computer and go to:
Properties->Advanced->Performance:Settings->Advanced->Memory Usage
Select "System cache"

6) Install a Ramdisk
Download it here. It's free and has a gui.
Set it to about 192-384mb depending how much you plan to use for firefox/ie caching (steps 7 and 8).
Make sure Media Type is "Fixed Media".
This will be used for some of the following steps.

7) Redirect TMP/TEMP directories to Ramdisk
Right click on My Computer and go to:
Properties->Advanced->Environment Variables
In User Variables, set TMP and TEMP to "R:\Temp". Do the same for TMP/TEMP in System variables.

note: "R:" is the default letter for the Ramdisk in previous step. If you set it to a different letter, change accordingly.

8) eeectl
Download it here.
Replace text in eeectl.ini with code in first post of this thread.
The 100mhz fsb gives a noticeable boost to the 16gb drive. Read thread for details.

9) Improve Startup speed
There is a free Microsoft utility that analyzes your entire startup process up until everything is load into Windows. It's called Bootvis. Download it here.

-Install and run Bootvis

-Go to the Trace menu and select "Next Boot" or "Next Boot + Driver Delays"(if you want to check driver load speed, for now the first option should be fine)

-It'll show a "Trace Repetitions" window, leave it as it is (set to only reboot once) and click OK. Upon pressing OK, it'll immediately go into a reboot process, so close/save anything you were doing beforehand.

-Don't do anything until Bootvis opens again. Make sure the "Process Creates" option is checked on the left side. The "Process Creates" window shows you exactly what applications run at startup and when. If there's any applications you see starting up that you don't want, remove it from your startup using either the Registry or MSConfig methods. If there are any applications you're unfamiliar with, please google it before changing anything as it might be a system application (ie- explorer.exe, svchost.exe, ctfmon.exe).

note- You can just skip the whole Bootvis part and remove startup programs using registry/msconfig methods, but bootvis is helpful in telling you which applications take longer to load, including the ones you might want.

10) Firefox
Type "about:config" in the address bar and hit enter.

cache
You have 2 choices:

a) redirect cache to Ramdisk:
Set "browser.cache.disk.parent_directory" and change value to "R:\cache" (R: is your ramdisk drive).
Set "browser.cache.disk.capacity" to about 50000 (50mb).

if "browser.cache.disk.parent_directory" does exist: right click->new->string->"browser.cache.disk.parent_directory"->"R:\cache"

or

b) disable cache altogether:
doube click on browser.cache.disk.enable. It should turn bold and value = false.

precache
Explanation here(at the very bottom of the page)

Set "browser.sessionhistory.max_total_viewers" to 0

11) Internet Explorer
Redirect cache to ramdisk
Go to: Tools->Internet Options->Browsing History->Move Folder
Select your ramdisk drive.
Set disc space to about 50mb.

note: IE7 will log you off automatically after this step.

I hope any of this info helps. Feel free to post up any tips not mentioned here and I will update my 2nd post with your tips. In case anyone was wondering, my XP boots in under 20 seconds on the 16gb.

Enjoy!

Last edited by alfaphlex (2008-08-03 9:03:42 pm)

Offline

#2 2008-07-24 4:10:36 am
alfaphlex
Member
Registered: 2008-07-22
Posts: 28 Re: Speed up XP for 16gb 900 (other models too!)*reserved for additional user posted info*

Firefox 3 Hiccups after every page loads
Due to way FF3 keeps track of all your history/cookies/etc in databases, after every page load it momentarily locks itself up to prevent data corruption while writing to said databases. Unfortunately, the writing is slow enough on the 16gb to make this small lockup noticeable.  Efter at være blevet skuffet over den hastighed, hvormed de 16MB SSD, jeg søgte og afprøves alle mulige metode til at øge ydeevnen for min 900. Da jeg hørte det hele op og besluttede at sende det alle for alle brugere, der ønsker at øge deres XP ydeevne.

Disse skridt har virkelig gjort en nat / dag forskel for mig som nu, jeg får ingen input lag og genopfriske forsinkelser forekomme meget mindre og for vejen kortere perioder, hvor de gør. Jeg kan ikke engang forestille mig hvor meget hurtigere XP ville være på en 4 GB SSD installation. Ved hjælp af disse tips, kan du installere XP på din 2nd SSD hvis du vælger et andet OS for din 4GB.

Hvis nogen spørger sig selv, XP støvler på under 20 sekunder på min 16 GB SSD.

Noter
antagelse: De har 1GB RAM. Du er velkommen til at halvere eller fordoble de værdier, hvis du har 1 / 2 eller det dobbelte af mængden af RAM.
* = Disse trin kræver genstart for at træde i kraft. Du kan vælge ikke at genstarte indtil den senere selv om.

1) Installer nLited XP
Slippe af Windows junk før selv installerer den. Følg vejledninger her eller her

2) Deaktiver sidefil *
Højreklik på Denne computer og gå til:
Egenskaber-> Advanced-> Performance: Indstillinger-> Advanced-> Virtual Memory: Change
Vælg "Ingen sidefil" og klik på Indstil.

3) Deaktiver indeksering
Gå til i Denne computer, og højreklik-> Egenskaber på C: drevet.
Fravælg "Tillad indekseringstjenesten til indeks ..."
Vælg "Anvend ændringer i undermapper og filer" (dette kan tage et stykke tid)

4) Disable NTFS Seneste Access Time Stamp *
Gå til Start-> Kør og skriv "regedit". Tryk Enter.
Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ filsystem
Højreklik og Ny-> DWORD-værdi og navngiv den "NtfsDisableLastAccessUpdate"
Dobbeltklik på den og sætter værdien til "1".

5) systemcachen *

Cacheset
Download Cacheset
For Cacheset ydeevne forklaring, se post # 33:

Sådan genstarter med din ønskede Cacheset indstillinger
- Højreklik på cacheset.exe og "Opret genvej".
- Højreklik på genvejen og vælge "Egenskaber".
- I Target, efter den afsluttende anførselstegn, skrive din min og max ønskede grænser adskilt af mellemrum (samme du ville have sat i Cacheset. Bør se noget som dette:
"sti / til / cacheset.exe" 4500 100000
-- Klik på "OK" og træk genvej i Start-> Programmer-> Start

Hukommelsesanvendelse
Højreklik på Denne computer og gå til:
Egenskaber-> Advanced-> Performance: Indstillinger-> Advanced-> hukommelsesanvendelse
Vælg "System cache"

6) Installer en ramdisk
Hent den her. Det er gratis og har en gui.
Indstil det til omkring 192-384mb afhængigt af hvor meget du planlægger at bruge til Firefox / dk cacheing (trin 7 og 8).
Sørg Media Type er "Fixed Media".
Dette vil blive brugt til nogle af følgende trin.

7) Omdiriger tmp / TEMP mapper til ramdisk
Højreklik på Denne computer og gå til:
Egenskaber-> Advanced-> Miljø-variabler
I User variabler, sæt TMP og TEMP til "F: \ Temp". Gør det samme for TMP / temp i System variabler.

note: "R:" er standard brev for ram-disk i de foregående trin. Hvis du indstiller den til et andet brev, ændre i overensstemmelse hermed.

8) eeectl
Hent den her.
Erstat tekst i eeectl.ini med kode i første indlæg i denne tråd.
De 100mhz FSB giver et mærkbart løft til den 16 GB-drev. Læs tråden for detaljer.

9) Forbedre Startup hastighed
Der er en gratis Microsoft-hjælpeprogram, som analyserer hele din start-processen indtil alt er indlæses i Windows. Det hedder Bootvis. Hent den her.

- Installere og køre Bootvis

- Gå til Trace menu og vælge "next boot" eller "Næste Boot + Driver Forsinkelser" (hvis du vil tjekke førerens load hastighed, for nu er den første mulighed bør bøde)

- Det 'll viser en "Trace gentagelser"-vindue, lad det som det er (indstillet til kun genstarte én gang) og klik OK. Ved at trykke på OK, det vil straks gå ind i en genstarte processen, så tæt / save noget, du var i gang med på forhånd.

- Don 't gøre noget, indtil Bootvis åbner igen. Sørg for, "Process Skaber" indstilling er markeret i venstre side. "Process Skaber"-vindue viser dig præcis hvilke applikationer køres ved start og hvornår. Hvis der er nogen programmer du se starter op, som du ikke ønsker, skal du fjerne den fra din start ved hjælp af enten Registreringseditor eller MSConfig metoder. Hvis der er nogen ansøgninger, du ikke kender, skal du google det før ændre noget som det kunne være et system ansøgningen (dvs.-explorer.exe, svchost.exe, Ctfmon.exe).

note-Du kan bare springe hele Bootvis del og fjerne start-programmer ved hjælp af registreringsdatabasen / msconfig metoder, men bootvis er nyttige i at fortælle dig, hvilke ansøgninger tager længere tid at indlæse, herunder dem, du måtte ønske.

10) Firefox
Skriv "about: config" i adresselinjen og tryk enter.

cache
Du har 2 muligheder:

a) omdirigere cache at RAMDISK:
Indstil "browser.cache.disk.parent_directory" og ændre værdien til "R: \ cache" (R: er din ramdisk drev).
Indstil "browser.cache.disk.capacity" til omkring 50.000 (50 MB).

hvis "browser.cache.disk.parent_directory" findes: højreklik-> Ny-> string-> "browser.cache.disk.parent_directory" -> "R: \ cache"

eller

b) deaktivere cachen helt:
doube klikker på browser.cache.disk.enable. Det bør vende fed og værdi = false.

precache
Forklaring her (på meget nederst på siden)

Indstil "browser.sessionhistory.max_total_viewers" til 0

11) Internet Explorer
Omdiriger cache at ramdisk
Gå til: Tools-> Internet Options-> browsing Historie-> Flyt mappe
Vælg din ramdisk-drev.
Sæt disken plads til omkring 50 MB.

note: IE7 vil logge dig ud automatisk efter dette skridt.

Jeg håber nogen af denne info hjælper. Du er velkommen til at sende nogen tips ikke er nævnt her, og jeg vil opdatere mit 2nd post med dit tip. Hvis nogen var gad vide, min XP støvler på under 20 sekunder på 16 GB.

Nyde!

Sidst redigeret af alfaphlex (2008-08-03 9:03:42 pm)

Offline

# 2 2008-07-24 4:10:36 am
alfaphlex
Medlem
Registreret: 2008-07-22
Stillinger: 28 Re: Hastighed op XP til 16 GB 900 (andre modeller også!) * Reserveret til yderligere brugerkonti udstationerede info *

Firefox 3 Hikke efter hver side indlæser
På grund måde FF3 holder styr på alle dine historie / cookies / etc i databaser, efter hver side indlæse det øjeblik låser sig selv op for at forhindre data korruption, samtidig med at skrive til nævnte databaser. Desværre er de skriftligt er langsom nok på 16 GB til at gøre denne lille lockup mærkbar.
Engelsk  » Dansk  Oversæt  Foreslå en bedre oversættelse
Tak fordi du bidrager med oversættelsesforslag til Google Oversæt.Vi anvender dit forslag til at forbedre oversættelseskvaliteten i de fremtidige opdateringer af vores system.  Efter at være blevet skuffet over den hastighed, hvormed de 16MB SSD, jeg søgte og afprøves alle mulige metode til at øge ydeevnen for min 900. Da jeg hørte det hele op og besluttede at sende det alle for alle brugere, der ønsker at øge deres XP ydeevne.  <br> <br> Disse skridt har virkelig gjort en nat / dag forskel for mig som nu, jeg får ingen input lag og genopfriske forsinkelser forekomme meget mindre og for vejen kortere perioder, hvor de gør. Jeg kan ikke engang forestille mig hvor meget hurtigere XP ville være på en 4 GB SSD installation. Ved hjælp af disse tips, kan du installere XP på din 2nd SSD hvis du vælger et andet OS for din 4GB.  <br> <br> Hvis nogen spørger sig selv, XP støvler på under 20 sekunder på min 16 GB SSD.  <br> <br> Noter  <br> antagelse: De har 1GB RAM. Du er velkommen til at halvere eller fordoble de værdier, hvis du har 1 / 2 eller det dobbelte af mængden af RAM.  <br> * = Disse trin kræver genstart for at træde i kraft. Du kan vælge ikke at genstarte indtil den senere selv om.  <br> <br> 1) Installer nLited XP  <br> Slippe af Windows junk før selv installerer den. Følg vejledninger her eller her  <br> <br> 2) Deaktiver sidefil *  <br> Højreklik på Denne computer og gå til:  <br> Egenskaber-&gt; Advanced-&gt; Performance: Indstillinger-&gt; Advanced-&gt; Virtual Memory: Change  <br> Vælg &quot;Ingen sidefil&quot; og klik på Indstil.  <br> <br> 3) Deaktiver indeksering  <br> Gå til i Denne computer, og højreklik-&gt; Egenskaber på C: drevet.  <br> Fravælg &quot;Tillad indekseringstjenesten til indeks ...&quot;  <br> Vælg &quot;Anvend ændringer i undermapper og filer&quot; (dette kan tage et stykke tid)  <br> <br> 4) Disable NTFS Seneste Access Time Stamp *  <br> Gå til Start-&gt; Kør og skriv &quot;regedit&quot;. Tryk Enter.  <br> Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ filsystem  <br> Højreklik og Ny-&gt; DWORD-værdi og navngiv den &quot;NtfsDisableLastAccessUpdate&quot;  <br> Dobbeltklik på den og sætter værdien til &quot;1&quot;.  <br> <br> 5) systemcachen *  <br> <br> Cacheset  <br> Download Cacheset  <br> For Cacheset ydeevne forklaring, se post # 33:  <br> <br> Sådan genstarter med din ønskede Cacheset indstillinger  <br> - Højreklik på cacheset.exe og &quot;Opret genvej&quot;.  <br> - Højreklik på genvejen og vælge &quot;Egenskaber&quot;.  <br> - I Target, efter den afsluttende anførselstegn, skrive din min og max ønskede grænser adskilt af mellemrum (samme du ville have sat i Cacheset. Bør se noget som dette:  <br> &quot;sti / til / cacheset.exe&quot; 4500 100000  <br> -- Klik på &quot;OK&quot; og træk genvej i Start-&gt; Programmer-&gt; Start  <br> <br> Hukommelsesanvendelse  <br> Højreklik på Denne computer og gå til:  <br> Egenskaber-&gt; Advanced-&gt; Performance: Indstillinger-&gt; Advanced-&gt; hukommelsesanvendelse  <br> Vælg &quot;System cache&quot;  <br> <br> 6) Installer en ramdisk  <br> Hent den her. Det er gratis og har en gui.  <br> Indstil det til omkring 192-384mb afhængigt af hvor meget du planlægger at bruge til Firefox / dk cacheing (trin 7 og 8).  <br> Sørg Media Type er &quot;Fixed Media&quot;.  <br> Dette vil blive brugt til nogle af følgende trin.  <br> <br> <br> 7) Omdiriger tmp / TEMP mapper til ramdisk  <br> Højreklik på Denne computer og gå til:  <br> Egenskaber-&gt; Advanced-&gt; Miljø-variabler  <br> I User variabler, sæt TMP og TEMP til &quot;F: \ Temp&quot;. Gør det samme for TMP / temp i System variabler.  <br> <br> note: &quot;R:&quot; er standard brev for ram-disk i de foregående trin. Hvis du indstiller den til et andet brev, ændre i overensstemmelse hermed.  <br> <br> 8) eeectl  <br> Hent den her.  <br> Erstat tekst i eeectl.ini med kode i første indlæg i denne tråd.  <br> De 100mhz FSB giver et mærkbart løft til den 16 GB-drev. Læs tråden for detaljer.  <br> <br> 9) Forbedre Startup hastighed  <br> Der er en gratis Microsoft-hjælpeprogram, som analyserer hele din start-processen indtil alt er indlæses i Windows. Det hedder Bootvis. Hent den her.  <br> <br> - Installere og køre Bootvis  <br> <br> - Gå til Trace menu og vælge &quot;next boot&quot; eller &quot;Næste Boot + Driver Forsinkelser&quot; (hvis du vil tjekke førerens load hastighed, for nu er den første mulighed bør bøde)  <br> <br> - Det &#39;ll viser en &quot;Trace gentagelser&quot;-vindue, lad det som det er (indstillet til kun genstarte én gang) og klik OK. Ved at trykke på OK, det vil straks gå ind i en genstarte processen, så tæt / save noget, du var i gang med på forhånd.  <br> <br> - Don &#39;t gøre noget, indtil Bootvis åbner igen. Sørg for, &quot;Process Skaber&quot; indstilling er markeret i venstre side. &quot;Process Skaber&quot;-vindue viser dig præcis hvilke applikationer køres ved start og hvornår. Hvis der er nogen programmer du se starter op, som du ikke ønsker, skal du fjerne den fra din start ved hjælp af enten Registreringseditor eller MSConfig metoder. Hvis der er nogen ansøgninger, du ikke kender, skal du google det før ændre noget som det kunne være et system ansøgningen (dvs.-explorer.exe, svchost.exe, Ctfmon.exe).  <br> <br> note-Du kan bare springe hele Bootvis del og fjerne start-programmer ved hjælp af registreringsdatabasen / msconfig metoder, men bootvis er nyttige i at fortælle dig, hvilke ansøgninger tager længere tid at indlæse, herunder dem, du måtte ønske.  <br> <br> 10) Firefox  <br> Skriv &quot;about: config&quot; i adresselinjen og tryk enter.  <br> <br> cache  <br> Du har 2 muligheder:  <br> <br> a) omdirigere cache at RAMDISK:  <br> Indstil &quot;browser.cache.disk.parent_directory&quot; og ændre værdien til &quot;R: \ cache&quot; (R: er din ramdisk drev).  <br> Indstil &quot;browser.cache.disk.capacity&quot; til omkring 50.000 (50 MB).  <br> <br> hvis &quot;browser.cache.disk.parent_directory&quot; findes: højreklik-&gt; Ny-&gt; string-&gt; &quot;browser.cache.disk.parent_directory&quot; -&gt; &quot;R: \ cache&quot;  <br> <br> eller  <br> <br> b) deaktivere cachen helt:  <br> doube klikker på browser.cache.disk.enable. Det bør vende fed og værdi = false.  <br> <br> <br> precache  <br> Forklaring her (på meget nederst på siden)  <br> <br> Indstil &quot;browser.sessionhistory.max_total_viewers&quot; til 0  <br> <br> 11) Internet Explorer  <br> Omdiriger cache at ramdisk  <br> Gå til: Tools-&gt; Internet Options-&gt; browsing Historie-&gt; Flyt mappe  <br> Vælg din ramdisk-drev.  <br> Sæt disken plads til omkring 50 MB.  <br> <br> note: IE7 vil logge dig ud automatisk efter dette skridt.  <br> <br> <br> Jeg håber nogen af denne info hjælper. Du er velkommen til at sende nogen tips ikke er nævnt her, og jeg vil opdatere mit 2nd post med dit tip. Hvis nogen var gad vide, min XP støvler på under 20 sekunder på 16 GB.  <br> <br> Nyde!  <br> <br> Sidst redigeret af alfaphlex (2008-08-03 9:03:42 pm)  <br> <br> Offline  <br>  <br> # 2 2008-07-24 4:10:36 am  <br> alfaphlex  <br> Medlem  <br> Registreret: 2008-07-22  <br> Stillinger: 28 Re: Hastighed op XP til 16 GB 900 (andre modeller også!) * Reserveret til yderligere brugerkonti udstationerede info *  <br> <br> Firefox 3 Hikke efter hver side indlæser  <br> På grund måde FF3 holder styr på alle dine historie / cookies / etc i databaser, efter hver side indlæse det øjeblik låser sig selv op for at forhindre data korruption, samtidig med at skrive til nævnte databaser. Desværre er de skriftligt er langsom nok på 16 GB til at gøre denne lille lockup mærkbar.
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
15. august 2008 - 08:56 #3
Jeg købte også min med "Linux" - hvor herre bevars sikke en kedelig Linux... så jeg smed hurtigt Xubuntu på min, men synes ikke rigtigt det spiller...

Jeg tog jeg en Windows XP SP2 og smed på... det kører faktisk OK... men som sagt kunne den godt bruge lidt trimning...

Jeg takker for linket... så er der også noget at lave i weekenden! *LOL*
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2008 - 10:40 #4
Ok håber at det virker.
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
18. august 2008 - 07:10 #5
Jeg har prøvet nu her i Weekenden, men jeg får godt nok mange fejl om manglende Filer, selvom jeg har prøvet begge de guides der er til nLite programmet...

Havde du også bøvl med det?
Avatar billede Jensen DK Novice
18. august 2008 - 09:30 #6
Nej det gik gladt igennem.
Du skal lægge SP3 på du kan hente den her.http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 08:25 #7
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
13. september 2008 - 08:37 #8
Hej dig! det må jo virke siden du ikke har været her, hvad med at få delt point ud?
Avatar billede http Nybegynder
17. september 2008 - 20:55 #9
Hej, vil du sende mig link til den RAMdisk, som du omtaler
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 06:30 #10