Avatar billede pendec Nybegynder
14. august 2008 - 14:54 Der er 3 kommentarer

UPS 9120 og Nokia IP390 "pæn" nedlukning

Har en Nokia IP390 tilsluttet en Powerware 9120 UPS, og denne styres af en anden maskine på anden platform.
Vil gerne have nokia boksen til at lukke pænt ned, når UPS'n er ved at løbe tør for strøm, dog understøttes sw fra Lansafe ikke på nokia boksen som jeg ser det.

Har nogen en script løsning eller link til løsning som kan hjælpe i sådanne et setup?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. august 2008 - 21:13 #1
? forklare dig lidt bedre tak
Avatar billede peterlund Nybegynder
11. oktober 2008 - 15:48 #2
Du har 2 problemer

1) Nokia IPSO understøtter ikke Lansafe, så uanset hvad kommer den ikke til at reagere på den alarm som UPS'en sender når den er ved at løbe tør for strøm.

2) Du styrer UPS'en fra en anden maskine.

I bund og grund må du acceptere at IP'en ikke lukkes "pænt" ned men bare slukkes.. Dette burde dog ikke være den helt store katastrofe, så længe den er sat til automatisk at tænde når der er strøm på.
Avatar billede pendec Nybegynder
12. oktober 2008 - 01:12 #3
Det er korrekt..
Det er så bare ikke løsningen..

Jeg tænkte lidt på ping en primær 24/7 maskine og efter X forsøg så var det tegn på nedlukning, eller en ftp til host med UPS, som lægger en mail i en folder, som ftp samler op..

Nå, men efter så lang tid og jeg har stadig ingen løsning, og det er sket mindst 30 gange siden denne post, så ja, den er ikke gået ned af det.
Backups af fw og en spare gør nok at vi hurtigt får den op igen på backup, hvis det går helt galt.