Avatar billede discostu Nybegynder
13. august 2008 - 13:26 Der er 1 løsning

PowerShell Script (Husk read.host)

Hej Gutter

Jeg har et scipt der går på fx

$galname = Read-Host "Enter GAL Name (Ex: aos GAL)"

jeg vil dog gerne have en funktion evt $gal2 til at huske de inputs der bliver lavet fra $galname.

Hvordan gør jeg det (er i gang med at selvstudere)
Avatar billede scum_lord Nybegynder
06. september 2009 - 19:59 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men du vil gerne gemme det som bliver tastet ind i "$galname"

Hvis det bare er for den session du er, altså du kører et loop, som gør at programmet hele tiden kører, så kan du bare lave at
$gal$ += $galname

Hvis du skal gemme det længere tilbage, og ikke vil være afhængig af programmet kører, kan du skrive det i en fil

$galname | out-file c:\filnavn.txt -append