Avatar billede likedon Nybegynder
12. august 2008 - 11:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

rewrite url med punktum til slut

min url ser ud som følgende:
http://www.xxx.dk/produkter/soeg/w.w./

Jeg har følgende regel:
RewriteRule ^([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)/?$ /index.php?page_urlnavn=$1&page_urlnavn2=$2&page_urlnavn3=$3

Jeg vil så gerne have strengen: "w.w." ud, men jeg får ikke det sidste punktum med, får kun "w.w"
Altså hvordan laver jeg min regel om til også at godtage det sidste punktum som en del af strengen?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
12. august 2008 - 13:47 #1
Hvorfor spørger du i et PHP forum?
Avatar billede likedon Nybegynder
12. august 2008 - 13:47 #2
det var der der var flest spørgsmål i forvejen omkring emnet
Avatar billede likedon Nybegynder
12. august 2008 - 13:50 #3
nå men så er den flyttet over til ->
http://www.eksperten.dk/spm/841353
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2008 - 14:15 #4
Det er nok et problem et sted i din PHP-kode, der smider det punktum væk.

http://n0p.com/841336/asd/adc/w.w.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2008 - 14:16 #5
Ok, eksperten.dk smed punktummet væk. Så:  http://n0p.com/841336/asd/adc/w.w./
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2008 - 14:17 #6
Og hvis du vil teste det med samme kode som på mit link, så er det først .htaccess:

RewriteEngine On
RewriteRule ^([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)/?$ /841336/index.php?page_urlnavn=$1&page_urlnavn2=$2&page_urlnavn3=$3

Og index.php

<?php

print $_GET['page_urlnavn']."<br>";
print $_GET['page_urlnavn2']."<br>";
print $_GET['page_urlnavn3']."<br>";

?>
Avatar billede likedon Nybegynder
13. august 2008 - 08:19 #7
nå har testet lidt.
det viser sig at det er på den windåse jeg sidder på at problemet er måske noget med opsætningen af apache.

jeg takker for hjælpen Erik
hvis du vil have pt kan du ligge et svar i den anden tråd.
Du kan da også komme med et bud om der er et sted jeg kan rette i ini-filen, for at løse problemet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2008 - 08:34 #8
Hmm, selv en Apache på Windows burde opføre sig på samme måde. Det er lidt mystisk.

(Jeg samler slet ikke på point, tak.)
Avatar billede likedon Nybegynder
13. august 2008 - 08:42 #9
bare lige for at vise jeg ikke er helt ude i hampen:

http://www.amaray.dk/sd/w.w.w.w./

<?php

print $_GET['page_urlnavn']."<br>";
print $_GET['page_urlnavn2']."<br>";
print $_GET['page_urlnavn3']."<br>";

?>

////
RewriteEngine on
RewriteRule ^([^/]+)/([^/]+)/?$ /index.php?page_urlnavn=$1&page_urlnavn2=$2
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2008 - 08:54 #10
Ja, den nægter at tage det sidste punktum med. Og du kører: Server: Apache/2.2.8 (Win32) PHP/5.2.5
Jeg har ikke lige nogen mulighed for at afprøve det i cirka samme opsætning.
Avatar billede likedon Nybegynder
13. august 2008 - 10:14 #11
har fundet ud af at det har noget med sikkerhed på windows at gøre. Noget med "URL Walking".

Nu skal jeg så bare have fundet ud af hvordan man slår det fra, og om det er en god ide at gøre det.