Avatar billede kiwii Nybegynder
11. august 2008 - 15:46 Der er 11 kommentarer

Php tables?

Hejsa... Jeg kunne godt selv tænke mig at lave et layout der er designet til en php side. Kunne godt tænke mig at have tables, men aner ikke hvordan man laver dem? Hvis I kender en tutorial et eller andet sted, så sig endeligt til :) Har virkeligt brug for det! Eller findes der et specielt program man skal bruge, til at lave php layouts i?
Normal bruger jeg bare photoshop...
Avatar billede w13 Novice
11. august 2008 - 15:48 #1
PHP-layouts? PHP har ikke meget med layout at gøre - det har HTML og CSS derimod.

Tables er i øvrigt ikke særlig smarte til layout, så hellere bruge div-elementer sammen med CSS.

Men prøv at søge på Google efter "CSS Tutorial" - der er en masse gode.
Avatar billede w13 Novice
11. august 2008 - 15:49 #2
Man gør som regel det, at man laver designet i PhotoShop eller et lignende program, og så gemmer man de forskellige billeder, som designet består af.

Disse billeder kan man så sætte ind i HTML, så det står rigtigt. Og HTML-sider kan du lave i en masse forskellige programmer; FrontPage, DreamWeaver, Notesblok, ...
Avatar billede kiwii Nybegynder
11. august 2008 - 15:54 #3
ja jeg bruger også frontpage, hvis jeg gerne vil lave html layouts... Men jeg kunne godt tænke mig sådan noget som dette her: http://emusu.dk/

længen af siden ændrer sig for hver side, fordi at der hvor teksten skrives bliver strukket ud. Hvordan gør man det?
Avatar billede w13 Novice
11. august 2008 - 15:55 #4
Det er standard for HTML-sider, medmindre man har slået det fra. Hvad skulle den ellers? :)
Avatar billede kiwii Nybegynder
11. august 2008 - 15:56 #5
aner det ikke, men kunne godt bruge en tutorial :)
Avatar billede w13 Novice
11. august 2008 - 15:56 #6
Jeg mener bare: hvis du prøver at lave den side i FrontPage, skulle den også meget gerne opføre sig sådan. Der kommer scrollbars, hvis teksten er længere, end skærmen kan vise.
Avatar billede w13 Novice
11. august 2008 - 15:59 #7
Følgende kode skulle gerne vise dig en side, som bliver længere pga. teksten. Der er dog intet decideret layout på siden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>Test</title>
</head>
<body>

<div>
  Tekst<br>
</div>

</body>
</html>
Avatar billede w13 Novice
11. august 2008 - 16:05 #8
Avatar billede kiwii Nybegynder
13. august 2008 - 18:52 #9
den er lukket nu...
Avatar billede w13 Novice
13. august 2008 - 21:38 #10
Hvad er lukket nu? Hvis du mener spørgsmålet, så lukkes det først, når du giver point. =)
Avatar billede kiwii Nybegynder
13. august 2008 - 22:47 #11
ok, men I behøver ikke at svare mere så :) bare for jeres egens skyld...