Avatar billede lotte_holm Nybegynder
11. august 2008 - 10:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

sætte depth på et billede som scalerer sig op og ned

hej,
jeg har 12 billder 4x3 som ved rollover forstørrer sig og så formindsker sig igen ved rollout.
Problemet er at teksten under billederne jo ikke altid kommer forrest - det afhænger at rækkefølge.
Kan man sætte en depth så det billede som er aktivt, så det altid kommer forrest uanset hvilket billede man vælger?

lotten :)
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. august 2008 - 10:30 #1
Ja, men koden afhænger af hvilken udgave af actionscript, du bruger:

AS2, kig på "swapDepths"

AS3, "setChildIndex"
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
11. august 2008 - 10:37 #2
AS2 :) .... jeg er en stor amøbe, når det gælder AS ... vil du skrive hele sætningen som jeg skal bruge  :)
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. august 2008 - 10:53 #3
Du kan gøre det på flere måder. Mc ligger her i et movieclip, der hedder container:

mc.swapDepths(container.getNextHighestDepth());

Du flytter mc, så det ligger øverst i container.
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
11. august 2008 - 13:37 #4
hmm :) hvad gør jeg forkert
on (rollOver) {
    mc.swapDepths(Mc_img05.getNextHighestDepth());
}

jeg har lagt det på mc som er trukket ud på stagen.
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
11. august 2008 - 13:39 #5
jeg mener den knap jeg har trukket ud på stagen. Mc'et ligger inde i knappen i 'over'
Avatar billede andersbro Nybegynder
11. august 2008 - 13:45 #6
Det er lidt svært at gennemskue din opbygning.
Du har en knap med et billede i over-state?
Hvor ligger resten af billederne?
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
11. august 2008 - 14:10 #7
jeg har lavet en manuel knap, hvori jeg har lagt et movieclip i 'over' (for at få en bevægelse. når mouse kører indover knappen)
jeg har så prøvet at ligge koden i selv movieclippet uden held. Derefter lagde jeg det på knappen, som jo ligger på stagen - det virkede heller ikke.

Det jeg ikke forstår er: er det forket kode eller ligger jeg den et forkert sted? :)
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
12. august 2008 - 13:18 #8
har fundet løsningen - vil du have nogle p for din tid? :)
Avatar billede andersbro Nybegynder
12. august 2008 - 15:06 #9
Nej tak, men skriv gerne, hvad du gjorde, så andre kan søge på det.
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
13. august 2008 - 10:15 #10
ok :) men så i al fald tak for din tid.

Jeg indsatte

    _root.swapTal++;
    this.swapDepths(_root.swapTal);

på en rollover
Avatar billede andersbro Nybegynder
13. august 2008 - 10:26 #11
OK, det kunne også gøres med

this.swapDepths(_root.getNextHighestDepth());

på rollover, så du ikke behøver at lave en swapTal variabel.

_root.getNextHighestDepth() returnerer det øverste lag i det mc, du kalder funktionen for, i dette tilfælde _root.