Avatar billede henrik_k Nybegynder
10. august 2008 - 16:34 Der er 4 kommentarer

Oprette forbindelse til MySql

hej eksperter,

jeg har forgæves forsøgt at oprette en forbindelse til min lokale installation af MySql med følgende kode:

$connection = mysql_pconnect("localhost", "root", "123");
if (!$dbcnx)
{
  echo("Unable to connect to database".mysql_error());
  exit();
}

Dette giver følgende besked "Unable to connect to database".
Jeg kan logge uden videre logge på mysql med ovenstående brugernavm og password fra en prompt. Hvad gør jeg forkert?!
Avatar billede zarbosch Nybegynder
10. august 2008 - 16:41 #1
Det er jo nok fordi at $dbcnx ikke er lig med $connection. Ændre $dbcnx til $connection
Avatar billede jokerper Nybegynder
10. august 2008 - 17:19 #2
mysql_pconnect du nok også fjerne "p" i pconnect, og du skal nok også lige udvælge en database.

mysql_select_db("min DB");

udskift "min DB"
Avatar billede dkfire Nybegynder
10. august 2008 - 22:42 #3
Der er ingen grund til at fjerne p fra pconnect, det er en helt gyldig php funktion til at forbinde til mysql.
http://dk2.php.net/mysql_pconnect
Avatar billede jokerper Nybegynder
14. august 2009 - 08:12 #4
kuk