Avatar billede thepoem Nybegynder
09. august 2008 - 23:03 Der er 3 kommentarer

Mobil hjemmeside

Hejsa
Jeg kunne godt tænke mig at min hjemmeside selv finder ud af at brugeren kommer fra en mobil browser (windows mobile, Symbian ell. Iphone) og redirecter straks til en anden og mere simpel side, for disse brugere (den grafik, osv.)

Men hvordan gøres dette ?
Og jeg er jo ikke superhaj til scrips, mv. så lidt venlig vejledning ville blive modtaget med STOR tak.....
Avatar billede big_ossi Nybegynder
10. august 2008 - 16:15 #1
Fandt det her ved at google lidt.

<?
// Because this script sends out HTTP header information, the first characters in the file must be the <? PHP tag.

  $htmlredirect = "/html/my_htmlpage.asp";                          // relative URL to your HTML file
  $wmlredirect = "http://wap.mysite.com/wml/my_wmldeck.wml";        // ABSOLUTE URL to your WML file

  if(strpos(strtoupper($_SERVER['HTTP_ACCEPT']),"VND.WAP.WML") > 0) {  // Check whether the browser/gateway says it accepts WML.
    $br = "WML";
  }
  else {
    $browser=substr(trim($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']),0,4);
    if($browser=="Noki" ||            // Nokia phones and emulators
      $browser=="Eric" ||            // Ericsson WAP phones and emulators
      $browser=="WapI" ||            // Ericsson WapIDE 2.0
      $browser=="MC21" ||            // Ericsson MC218
      $browser=="AUR " ||            // Ericsson R320
      $browser=="R380" ||            // Ericsson R380
      $browser=="UP.B" ||            // UP.Browser
      $browser=="WinW" ||            // WinWAP browser
      $browser=="UPG1" ||            // UP.SDK 4.0
      $browser=="upsi" ||            // another kind of UP.Browser ??
      $browser=="QWAP" ||            // unknown QWAPPER browser
      $browser=="Jigs" ||            // unknown JigSaw browser
      $browser=="Java" ||            // unknown Java based browser
      $browser=="Alca" ||            // unknown Alcatel-BE3 browser (UP based?)
      $browser=="MITS" ||            // unknown Mitsubishi browser
      $browser=="MOT-" ||            // unknown browser (UP based?)
      $browser=="My S" ||                      // unknown Ericsson devkit browser ?
      $browser=="WAPJ" ||            // Virtual WAPJAG www.wapjag.de
      $browser=="fetc" ||            // fetchpage.cgi Perl script from www.wapcab.de
      $browser=="ALAV" ||            // yet another unknown UP based browser ?
      $browser=="Wapa")                        // another unknown browser (Web based "Wapalyzer"?)
        {
        $br = "WML";
    }
    else {
      $br = "HTML";
    }

  if($br == "WML") {
    header("302 Moved Temporarily");      // Force the browser to load the WML file instead
    header("Location: ".$wmlredirect);
    exit;
  }
  else {
    header("302 Moved Temporarily");      // Force the browser to load the HTML file instead
    header("Location: ".$htmlredirect);
    exit;
  }
?>
Avatar billede thepoem Nybegynder
10. august 2008 - 21:35 #2
Og nu er jeg jo ret dum/grøn til kodesnak,
1) men forstår jeg det ret således at dette skal ligge på en asp-side ?
2) $htmlredirect = "/html/my_htmlpage.asp" - Øhh....hvad skriver jeg her ?
3) antager at det skal ligge i toppen af index.asp på min hjemmeside ?

/mig
Avatar billede big_ossi Nybegynder
11. august 2008 - 17:56 #3
det er en php kode den jeg har fundet.

som eksempel henter den en asp side ind. Du retter de to til de sider du vil have den skal hente ind alt efter om det er en IE / firefox eller mobiltlf bruger som loader siden.
Jeg har testet med disse to eksempler

$htmlredirect = "http://www.exp.dk";                          // relative URL to your HTML file
  $wmlredirect = "http://test-server.dk/mobil/index.xhtml";        // ABSOLUTE URL to your WML file