Avatar billede lullalej Nybegynder
07. august 2008 - 19:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Popup, kun via link

Hej experter :)

Jeg har brug for at åbne en popup via et link, hvilket er nemt nok.
Men det svære i det er, at den kun må kunne åbnes via linket, og ikke hvis man går ind på adressen til den.
Hvordan gør man lige det? :)

Tænkte på noget med at sætte nogle tider ind i linket, så den kan nægte adgang hvis der er gået mere end 2 sekunder fra man trykker på linket, og til den begynder at åbne siden, men jeg ved ikke lige hvordan det skal klares.

Håber nogen kan hjælpe, enten på den måde jeg lige skrev, eller nogen der har en anden løsning som virker :)

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2008 - 19:18 #1
I dette tilfælde lukkes vinduet, hvis popuppen ikke åbnes fra main.htm (kræver at brugeren godkender lukning). Du kan i stedet skjule indholdet, navigere til main.htm, etc.

Kun testet i IE7.

main.htm:
<html>
    <body>
        Main<br>
        <a href='#' onclick='window.open("popup.htm","popup");'>Åbn popup</a>
    </body>
</html>

popup.htm
<html>
    <head>
        <script>
            if(window.name != "popup"){
                window.close();
            }
        </script>
    </head>
    <body>
        Popup
    </body>
</html>
Avatar billede lullalej Nybegynder
08. august 2008 - 09:26 #2
Uhh tak :)

Smider du lige et svar så du kan få point?
Avatar billede w13 Novice
08. august 2008 - 09:32 #3
lullalej>> Men du kan selvfølgelig ikke være 100% sikker på det. Hvis brugeren regner systemet ud, kan det let snydes, eller blot ved at slå JavaScript fra. Hvis det skal være helt sikkert, skal du have noget ServerSide (ASP / PHP) ind over det.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2008 - 14:31 #4
Svar