Avatar billede katja_kh Nybegynder
07. august 2008 - 09:44 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

tabel i to farver?

Ved ikke lige om det er det korrekte sted at spørge om dette, men jeg trækker noget data ud i en tabel og jeg vil gerne have at tabellen skiftevis bruger to baggrundsfarver.

Jeg har lavet tabellen og den ene farve, men kan ikke lige se hvordan jeg skal få skrevet den anden farve ind.

<?
include("admin/db_con.php");
$r=mysql_query("select * from priser");
echo '<table border="0" width="250" cellpadding="5" align="center">';
while($row=mysql_fetch_array($r)){
echo '<tr><td width="400" height="20" bgcolor="#fefff1">';
echo '<b>'.$row['text'] . "<td width='50' height='40' bgcolor='#fefff1'>".'<b>'.$row['pris']."<br></td></tr>";
}

?>
</table>

den første række i tabellen skal være farven #fefff1 og næste række skal være #ffffff.
Avatar billede neonman Nybegynder
07. august 2008 - 09:50 #1
her kommer din while :0)

$i = 0;
while($row=mysql_fetch_array($r))
{
if ( $i == 0 ) { $Color = '#FFFFFF'; }
if ( $i == 1 ) { $Color = '#fefff1'; }
echo '<tr><td width="400" height="20" bgcolor="#fefff1">';
echo '<b>'.$row['text'] . "<td width='50' height='40' bgcolor='#fefff1'>".'<b>'.$row['pris']."<br></td></tr>";

$i == 0 ? $i++ : $i--;
}

håber det kan hjælpe dig :0)
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 09:52 #2
Prøv med:

<?

include("admin/db_con.php");
$r=mysql_query("select * from priser");
echo '<table style="width:250px;border-width:0;text-align:center" cellpadding="5">';
$i=0;
$bgcolor=array("fefff1","ffffff");
while($row=mysql_fetch_array($r)){
  echo '<tr style="font-weight:bold;background-color:#' . $bgcolor[$i%2] . '">';
  echo '<td style="width:400px;height:20px">' . $row['text'] . '</td>';
  echo '<td style="width:50px;height:40px'>" . $row['pris'] . "<br></td></tr>";
  $i++;
}

?>
</table>
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 09:53 #3
Jeg har i øvrigt optimeret dine koder lidt, så de passer til nutidens W3C-standarder. =)
Avatar billede expnet Seniormester
07. august 2008 - 09:53 #4
<table border="0" width="250" cellpadding="5" align="center">
<?
include("admin/db_con.php");
$r=mysql_query("select * from priser");
while($row=mysql_fetch_array($r)){
?>
<tr>
<td width="400" height="20" bgcolor="#FEFFF1"><b><?=$row['text']?></b></td>
<td width="50" height="40" bgcolor="#FFFFFF"><b><?=$row['pris']?></b></td>
</tr>
<? } ?>
</table>
Avatar billede katja_kh Nybegynder
07. august 2008 - 10:06 #5
Jeg har prøvet jeres alle tres og den eneste der virker som den skal er w13´s. Så jeg vil mene at det er ham som har fortjent point, selvom han ikke var den første til at svare.

Hvis w13 er villig til at dele vil jeg gerne give jeg 5 point hver som tak for jeres hjælp
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 10:07 #6
expnet>> Hvad løser det? :)
Spørgeren mener, at første række skal være FEFFF1, anden række skal være FFFFFF, tredje række FEFFF1, osv.
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 10:07 #7
Jeg deler gerne! :)
Avatar billede neonman Nybegynder
07. august 2008 - 10:34 #8
for min skyld, deler jeg da også gerne :P
Avatar billede katja_kh Nybegynder
07. august 2008 - 10:40 #9
hvis expnet ikke har svaret inden kl 11 så deler jeg pointene mellem jer to.
Avatar billede katja_kh Nybegynder
07. august 2008 - 11:02 #10
så har jeg delt dem ud mellem jer to.
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 11:05 #11
Tak for point! :)
Avatar billede neonman Nybegynder
07. august 2008 - 11:12 #12
thx for point :0)