Avatar billede winkill Nybegynder
11. december 1999 - 18:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jamen jamen jamen

Jeg har lavet en lille funktion der sender en e-mail indeholdende login oplysninger.

Umiddelbart så det hele ud til at fungerer korrekt, men jeg lagde mærke til at selvom jeg ændrede teksten der skulle sendes, så er det stadigt den samme tekst der bliver sendt.

Med andre ord, uanset om jeg skriver:
Set mailObj = CreateObject("CDONTS.NewMail")
mailObj.Send "me@here.dk","troels@winkill.dk","Test","Dette er en test. (1)",1
Set mailObj = Nothing

eller
Set mailObj = CreateObject("CDONTS.NewMail")
mailObj.Send "me@here.dk","troels@winkill.dk","Test","Dette er en test (2). Som bekræfter at det ikke virker.",1
Set mailObj = Nothing

så modtager jeg stadigt den oprindelige mail "Dette er en test. (1)"

Hvad går der galt???
Avatar billede cldu Nybegynder
11. december 1999 - 18:49 #1
*hehe* coder du lidt til internørden? :-)
Avatar billede winkill Nybegynder
11. december 1999 - 18:51 #2
Yeps, der skal jo være en 'send-password' funktion til dem der ikke kan huske deres user/pass :o)
Avatar billede cldu Nybegynder
11. december 1999 - 18:57 #3
ægte nørd. :-)
Avatar billede winkill Nybegynder
11. december 1999 - 19:07 #4
Det er da noget at være stolt af, men hvad fa'en går der galt i mit script???
Avatar billede cldu Nybegynder
11. december 1999 - 19:16 #5
aaaaaaaaaaaner det ikke.. det er dig der er script-nørd. :-)
Avatar billede winkill Nybegynder
11. december 1999 - 19:17 #6
Christ!!! ;o)

Okey, (ASP) eksperter (cldu undtaget), er der nogen der har et bud?
Avatar billede janlaur22 Nybegynder
11. december 1999 - 23:49 #7
nope, men skriv det endelig ind når du finder ud af det....
Avatar billede one Nybegynder
12. december 1999 - 02:14 #8
det kan jo kun være    dokumentet som ikke er opdateret  der er jo ingen steder hvor  oplysningerne bliver lagret.  ahhm  jaa  har du en url?
Avatar billede janlaur22 Nybegynder
12. december 1999 - 11:22 #9
nu kender jeg ikke meget til ASP men har programmeret meget med objekter.

Jeg kunne forestille mig at du mangler en form for mailObj.Update eller sådan noget. Se hvilke funktionsmuligheder der er for objektet, der må være den du skal bruge til at opdatere din nye mail.

Jeg har ikke lige Visual Studio 6.0 ved hånden, men prøv dig frem, ellers skriver jeg hvis jeg finder ud af det.

(skriv ind hvis det virker, så andre kan få glæde af det smarte objekt.)
Avatar billede winkill Nybegynder
12. december 1999 - 19:04 #10
Arbejder på sagen...
Avatar billede janlaur22 Nybegynder
12. december 1999 - 19:09 #11
Skriv lige hvis du stadig ikke for det til at virke, så skal jeg nok forsøge, men jeg har bare travlt med en anden programmerings opgave lige nu...
Avatar billede winkill Nybegynder
13. december 1999 - 09:30 #12
Har fundet en løsning...
Jeg installerede AspMail fra SerevrObjects og nu funker det bare.
Avatar billede cldu Nybegynder
13. december 1999 - 09:53 #13
winkill: niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice!! :-))