Avatar billede fitty Nybegynder
05. august 2008 - 12:46 Der er 11 kommentarer

PHP i sql

Hej allesammen

Hvad er galt med denne sætning?

mysql_query ("UPDATE billeder SET vist = '<?=date();?>' WHERE navn = '<?=$folder.$_GET['fil'];?>'");

Det jeg er meget i tvivl om er det forskellige tegn såsom '," og . når man skriver sql. Hvordan skal det se ud når man hiver php ind i sætningen og sådan?
Avatar billede janpolsen Nybegynder
05. august 2008 - 12:50 #1
mysql_query ("UPDATE billeder SET vist = '".date()."' WHERE navn = '{$folder}{$_GET['fil']}'");
Avatar billede fitty Nybegynder
05. august 2008 - 12:58 #2
Warning: date() expects at least 1 parameter, 0 given in /home/www/zeroup.dk/vis.php on line 5
Avatar billede fitty Nybegynder
05. august 2008 - 13:23 #3
Fejlen er fundet og rettet
Avatar billede fitty Nybegynder
05. august 2008 - 13:24 #4
test
Avatar billede janpolsen Nybegynder
05. august 2008 - 14:09 #5
Ja, vis du skal have dags dato, så er det noget med "date('Y-m-d H:i:s')", alt efter hvilket format du vil bruge.
Avatar billede dkfire Nybegynder
05. august 2008 - 17:03 #6
¨Men hvorfor så ikke bare bruge mysql funktionen NOW() ???
Avatar billede zynzz Praktikant
05. august 2008 - 18:24 #7
Nok lidt nemmere med:
mysql_query("UPDATE billeder SET vist = '".date()."' WHERE navn = '".$folder.$_GET['fil']."'");
Avatar billede janpolsen Nybegynder
05. august 2008 - 23:30 #8
Hvad er det nemme i det zynzz?
Som fitty også selv påpeger, så skal date have et argument med, så SQL-querien virker ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
05. august 2008 - 23:40 #9
<ole>

Jeg tror, zynzz hentyder til den sidste del af sætningen, hvor zynzz øjensynlig deler kodepreferencer med mange andre og foretrækker at konkatenere streng og variabler - fremfor curley brackets  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede janpolsen Nybegynder
06. august 2008 - 08:40 #10
Oohh... Jaja... I bliver alle klogere med tiden :p
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2008 - 23:01 #11
- sådan har jeg endnu til gode at høre en klog sige!