Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
05. august 2008 - 12:45 Der er 1 løsning

FindControl på en side med masterpage og tabcontainer

Jeg har en webform med en masse objekter og dem vil jeg gerne udfylde dynamisk (baseret på en tabel med labelnavn, textboxnavne etc.).

Når man skal finde en kontrol på en 'bar' webform, så bruger man:

Dim tmpControl As TextBox = CType(Me.FindControl("r_" & TopicName, TextBox))

Skal man finde en kontrol på en form, der befinder sig på en masterpage, så ser det sådan ud:

Dim tmpControl As TextBox = CType(Me.Master.FindControl("ContentPlaceHolder1").FindControl("r_" & TopicName), TextBox)

Men hvis nu at feltet befinder sig på en fane i en TabContainer, der står på en masterpage, så ville jeg gætte syntaksen til:

Dim tmpControl As TextBox = CType(Me.Master.FindControl("ContentPlaceHolder1").FindControl("TabContainer1").FindControl("tbTest"), TextBox)

men det virker desværre ikke.

Hvordan kan man finde en kontrol og tildele den en værdi i dette tilfælde?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
05. august 2008 - 15:01 #1
Jeg fandt selv løsningen, men skriver lige ind, hvis andre skulle få brug for det. Jeg var på rette spor, men niveauet 'Tabpanel' skal også med, altså:

Dim tmpControl As TextBox = CType(Me.Master.FindControl("ContentPlaceHolder1").FindControl("TabContainer1").FindControl("TabPanel1").FindControl("tbTest"), TextBox)

Dette fik min prøveversion til at virke, men jeg kunne stadig ikke få min 'rigtige' til at virke. Fejlen var, at jeg skrev navnet på tabben ind i stien, men i virkeligheden var tabbens navn angivet sådan:

<HeaderTemplate>
  Presentation
</HeaderTemplate>

Tabbens virkelige navn er som da den blev oprettet:

<cc1:TabPanel ID="TabPanel2" runat="server" HeaderText="TabPanel2">
....

altså 'TabPanel12' - dette fremgår så vidt jeg kan se, ikke af designviewet.
Iøvrigt overskrives HeaderText af indholdet i <HeaderTemplate>.