Avatar billede duqe Nybegynder
02. august 2008 - 21:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gemme mysql værdier som array

Jeg har forsøgt at lave et script hvor de 25 nyeste forum tråde bliver indskrevete i et array (så de senere kan udskrives):

$res = mysql_query("SELECT * FROM threads ORDER BY thread_lastpost DESC LIMIT 25");
$i = 1;
while($array = mysql_fetch_assoc($res)){
$subject = array();
$subject[$i] = $array['thread_subject'];
$i = $i + 1;
}
$opdelt = explode(",", $subject);

echo $subject['1'];
echo $subject['2'];
echo $subject['3'];
osv.

- Men det virker (suprise, suprise) ikke.
Nogle der har et tip til hvordan det kan gøres?

På forhånd tak
Avatar billede dkfire Nybegynder
02. august 2008 - 22:07 #1
Måske skulle du lade være med at have $subject = array(); inde i while løkken.
Prøv at sætte den udenfor løkken.

//$i = 1;
$subject = array();
while($array = mysql_fetch_assoc($res)){
$subject[] = $array['thread_subject'];
//$i = $i + 1;
}
Avatar billede duqe Nybegynder
02. august 2008 - 22:11 #2
Det virkede. Mange tak :)

Smider du et svar?
Avatar billede showsource Seniormester
02. august 2008 - 23:49 #3
Hvis du ved du har et tal som +'es.,

$i = 0;
for($a = 0; $a < 5; $a++) {
$i++;
// $i++ stedet for $i = $i+1
}
echo $i;

Og hvad er det du gemmer i db, som skal explodes efter udtræk?
Det plejer at være, ( sludder, det ER ), en dårlig måde at gemme data på.
Avatar billede dkfire Nybegynder
03. august 2008 - 01:31 #4
Et svar fra mig :-)
Avatar billede olebole Juniormester
03. august 2008 - 13:48 #5
<ole>

Det, der gør en komode så smart, er, at den har skuffer, som man kan organisere sit indhold med. Det er langt smartere end at kyle hele møget ned i en flyttekasse.
Det har man lært af, så derfor kan man oprette flere felter i en database. Showsource har en rigtig god pointe i sin seneste kommentar  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede duqe Nybegynder
05. august 2008 - 11:45 #6
Jeg vil have min db vist i en tabel: (3 x 5)

x | x | x

Men det lykkedes mig ikke at lave tabelkoden ordentligt i while løkken, så jeg besluttede mig for at lave den udenfor while i ren html. Derfor ville jeg gemme alle værdierne i array's for at kunne udskrive dem senere i min html tabel.