Avatar billede n0bi Nybegynder
23. juni 2001 - 12:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

404 løsning

Jeg skal have lavet sådan, at hvis brugeren som vil se en siden, får en 404 fejl (altså siden findes ikke), så skal det redirecte ham til en anden side.

Lads os bare sige, at siden der ikke kan findes hedder test1 og siden som den så skal redirecte til hedder test2. Start filen hedder default.html.

Bemærk at det SKAL være i html!!!!!
Avatar billede blowfish Nybegynder
23. juni 2001 - 12:18 #1
kan ikke lade sig gøre ... desværre.. du skal have fat i PHP eller IIS og noget for du kan gøre det..
Avatar billede engrob Nybegynder
23. juni 2001 - 12:19 #2
Så skal du vist pille ved noget ved serveren. Du kan ikke gøre det bare med en almindelig HTML-side.
Avatar billede zyclon Nybegynder
23. juni 2001 - 12:20 #3
Det kan lade sig gøre uden det helt store hurlumhej hvis mulighed for kørsel af .htaccess (Kræver at du har en Apache server), men ikke med HTML.
Avatar billede blowfish Nybegynder
23. juni 2001 - 12:22 #4
så var mit også et svar :-)
Avatar billede n0bi Nybegynder
23. juni 2001 - 12:22 #5
Okay kan det lade sig gøre i asp? og hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2001 - 12:26 #6
så skal du ha adgang til serveren hvis det skal være på iis

Avatar billede n0bi Nybegynder
23. juni 2001 - 12:27 #7
pis.... blowfish får pointene
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. juni 2001 - 12:36 #8
Du kan da bare bestille \'Custom Error Pages\' hos din udbyder, så har du fuld kontrol over alle fejl sider.
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. juni 2001 - 12:47 #9
Hvis det er OK at bruge lidt javascript også kan du komme lidt hen i den retning. Det er noget tungt:

for hver eneste .html side du har laver du en 1.1pixel .gif fil med samme navn og lægger de .gif filer ud i samme mappe som .html filerne.

Alle links i alle filer laves så om så de ikke går direkte til htmlfilens URL, men via en javascript funktion (her \"hopTilFil\")

og så lidt script i head på alle filerne:

<script language=\'javascript\'>

var testPic = new Image();
var oensketURL = \"\";

function hopTilFil( htmlURL ) {
  var oensketURL = htmlURL;
  testPic.src = htmlURL.substring(0, htmlUrl.indexof(\".htm\", htmlURL.lastIndexof(\"/\")+1 ) ) + \".gif\";
  setTimeout ( \"hopHvisOK()\", 200 );
          // ventetiden kan svinge 100..300 efter hvor hurtig server.
}; //end hopTilFil( String );

function hopHvisOk() {
  if ( testPic.complete ) {
      // hvis billedet findes findes .html filen også
      self.location = oensketURL;
  } else {
      self.location = \"din_404_fejl_side.html\";
  }
};

</script>

det giver lidt forsinkelse så sæt ventetiden så kort du kan forsvare.

mvh JakobA