Avatar billede aecp Nybegynder
29. juli 2008 - 20:21 Der er 31 kommentarer

Hjælp til valideringsfejl

Hej.

Jeg håber det er det rigtige sted jeg henvender mig til at starte med.

Jeg har nogle valideringsfejl på min side.
www.kviknaestvedbtk.dk

Men har især 3 sider hvor der er fejl:
kviknaestvedbtk.dk/index.php
kviknaestvedbtk.dk/gb.php
kviknaestvedbtk.dk/forum.php

Tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med de fejl, og få dem rettet.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen (www.kviknaestvedbtk.dk)
Avatar billede zips Juniormester
29. juli 2008 - 20:31 #1
Hej aecp

På forsiden har du marquee som altid vil give fejl, se her
http://www.w3.org/TR/WAI-WEBCONTENT/#gl-movement
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 20:32 #2
Elementet <marquee> eksisterer ikke i HTML 4.01, så det kan du ikke få til at validere.

Ang. "there is no attribute WIDTH/HEIGHT", så kan du bare skrive height og width sådan her i stedet:
style="width:100px;height:80px;"
Så validerer det.

Resten af fejlene skyldes vist din Movie Player, som bare generelt er baseret på forkerte koder. =)
Avatar billede zips Juniormester
29. juli 2008 - 20:56 #3
Her er lidt om marquee i CSS3 http://www.w3.org/TR/css3-box/#marquee men da det er under udvikling er ikke nogen browser som understøtter det, det kan du se her http://www.w3.org/Style/CSS/

Så enten må du leve med de fejl eller væk med det :-)
Avatar billede zips Juniormester
30. juli 2008 - 00:54 #4
Hej aecp

Så her jeg kikket lidt mere på din side.

forum.php er det dette & som skal skrives sådan her &amp; det er linket i din iframe
Selve siden du henter ind i din iframe kan du nok ikke gøre noget ved da den ligger her websup.dk

gb.php er samme fejl, link og dårlig kode hos websup.dk og newbie.dk som er de stedder du henter sider fra

index.php har w13 skrevet de fejl der er :-)

prøv at rette disse fejl først og valider igen, så tager vi den derfra
Avatar billede aecp Nybegynder
30. juli 2008 - 17:27 #5
Hej w13 og zips.

Det med height og width er rettet og validere ikke fejl mere.
Men det med &amp; kan jeg ikke få til at virke.
Jeg gjorde sådan her:
Den forkerte kode:
<iframe frameborder="0" width="650" height="550" src="http://websup.dk/services/forum/?uid=15232&fid=2"></iframe>
Sådan har jeg rettet det:
<iframe frameborder="0" width="650" height="550" src="http://websup.dk/services/forum/?uid=15232&amp;=2"></iframe>

Er det rigtigt rettet?

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 20:41 #6
Nej, du har helt fjernet "fid". Det skal være:

<iframe frameborder="0" width="650" height="550" src="http://websup.dk/services/forum/?uid=15232&amp;fid=2"></iframe>

Ellers rigtigt.
Avatar billede aecp Nybegynder
30. juli 2008 - 21:08 #7
Ja nu virker det:)
Og nu validere forum.php også. Så det jo super.
Så er der kun
kviknaestvedbtk.dk/index.php
kviknaestvedbtk.dk/gb.php
tilbage?:)

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 21:37 #8
index.php:

Som nævnt tidligere, kan du ikke bruge koden <marquee>, så det er den ene fejl.

Resten af fejlene skyldes din mediaplayer, som 100% består af "forkerte" koder. =) Jeg ligger dog ikke lige nu inde med en korrekt kodet mediaplayer, desværre.

gb.php:

Fjern allowtransparency="true" fra dit IFrame.
I linjen: "/services/guestbook/view/?mode=java&brugernavn=anderspedersen&amp;gid=0" skal du erstatte "&brugernavn" med "&amp;brugernavn".
Avatar billede aecp Nybegynder
30. juli 2008 - 21:43 #9
det med <marguee> er jeg klar over. Og der arbejder jeg på noget andet, der kan det samme.

gb.php validere nu uden fejl. Så det hjalp med de rettelser.
En ting? Hvad gør &amp;?

Med med filmkode, prøver jeg at spørge om:)
Men takker for hjælpen indtil videre.

Anders Pedersen
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 21:51 #10
&amp; er en kode for tegnet "&", så det gør det samme. Jeg tror i virkeligheden bare, det er W3C's validator, der har en fejl. Det kan også være, at jeg tager fejl, og at man af en eller anden grund bør skrive adresser med &amp; og ikke &..
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 21:52 #11
Avatar billede aecp Nybegynder
30. juli 2008 - 22:03 #12
"Tjek evt. http://www.google.com/search?q=html+valid+media+player"

Du mener jeg kan finde en gode der?
Avatar billede aecp Nybegynder
30. juli 2008 - 22:11 #13
Kode*
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. juli 2008 - 22:14 #14
Mht. &amp: Det er ikke W3 der har en fejl - det skal skrives sådan, også i links, fordi HTML-entiteter godt må benyttes der. Se http://www.htmlhelp.com/tools/validator/problems.html#amp (linket til fra validatorens FAQ).

*går igen*
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 22:27 #15
Tak, det havde jeg ikke set før. :)
Avatar billede aecp Nybegynder
31. juli 2008 - 15:25 #16
:) Nogen der kan hjælpe med min film kode?

www.kviknaestvedbtk.dk/index.php.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Avatar billede aecp Nybegynder
31. juli 2008 - 15:36 #17
Jeg har fået rettet den kode til en anden nu.
Men tak for jeres hjælp.
De sidste 2 fejl på siden kan der jo ikke gøres noget ved.
Avatar billede zips Juniormester
31. juli 2008 - 16:03 #18
Hej aecp

På din galleri side her http://www.kviknaestvedbtk.dk/galleri.php skubber indholdet menuen væk i højre side i IE6

blot til info :-)
Avatar billede aecp Nybegynder
31. juli 2008 - 22:16 #19
Ja mange tak. Men billederne bliver slet ikke vidst i IE7:o Lidt noget lort
Avatar billede zips Juniormester
31. juli 2008 - 22:41 #20
Check også lige dine link da de ser sådan her ud
<li><a href="">Kalender</a></li>
<li><a href="".php">Galleri</a></li>
<li><a href="">KVIK Hold</a></li>

Måske er der ikke nogen side ved kalender og KVIK Hold, men Galleri er forkert :-)

Minimum skærmstørrelse er 1152x864 er den mindre er det at den flytter menuen i højre side
Avatar billede aecp Nybegynder
31. juli 2008 - 22:59 #21
Ja, den er ikke godt:) Kan jeg godt se.
Hvad mener du med det sidste du skriver?

Og nej, de sidder er jeg ikke færdige med endnu

"Minimum skærmstørrelse er 1152x864 er den mindre er det at den flytter menuen i højre side"
Avatar billede zips Juniormester
31. juli 2008 - 23:16 #22
Dvs. sidder jeg ved en skærm som køre 1024x768 så er det den flytter menuen, men er jeg over denne skærmstørellse er der ikke nogen problemer
Avatar billede aecp Nybegynder
31. juli 2008 - 23:26 #23
hm okey. troede jeg havde fikset det:)
Avatar billede w13 Novice
19. august 2008 - 10:44 #24
Kommet videre? :)
Avatar billede aecp Nybegynder
19. august 2008 - 15:35 #25
tja. Mangler stadig den fejl med <marguee>

Ellers er alle andre fejl vidst rettet :)
Avatar billede w13 Novice
19. august 2008 - 15:38 #26
Marquee _kan_ ikke validere. Koden findes ikke. Den eneste løsning ville være at kode det 100% fra bunden i JavaScript, og den kode ligger jeg ikke inde med. Søg evt. på Google efter "Javascript Marquee".
Avatar billede w13 Novice
19. august 2008 - 15:39 #27
Med "Koden findes ikke" mener jeg selvfølgelig, at koden "<marquee>" ikke eksisterer i HTML. Det er browserne, der har opfundet den, og ikke W3C. Derfor vil W3C heller ikke validere den.
Avatar billede aecp Nybegynder
19. august 2008 - 15:51 #28
Okey :) Har prøvet og søgt og søgt, men har givet op:(
Avatar billede w13 Novice
19. august 2008 - 21:46 #29
Der findes nogle koder, der ligner en Marquee, som hedder "ticker". Men der er også mange "tickers", der fungerer anderledes til gengæld. Så ja, det kan være lidt svært at finde. Især nogle der fungerer cross-browser.
Avatar billede aecp Nybegynder
19. august 2008 - 21:53 #30
okey. Nu er jeg så stået af desværre :)
Avatar billede roenving Novice
20. august 2008 - 06:34 #31
Måske kan du bruge den, som olebole lavede for en del år siden (og jeg senere modificerede !-)

http://www.eksperten.dk/spm/430808 / http://www.eksperten.dk/spm/543017 ...