Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 16:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Linieskift med ASP.net og MSsql

Hej Eksperter

Jeg har nu siddet og leget med ASP.net noget tid, og har stykket en side sammen..

Eneste problem er at når jeg skriver en nyhed f.eks

Hej

Med

Dig

Så tager SQL'len ikke mine linieskift med, hvilket vil sige at det hele bare kommer ud på en linie "hej med dig"

Er der nogen mulighed for at lave det om ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2008 - 17:21 #1
HTML respektere ikke linieskift - er det ikke blot det, der er dit problem?

Kig i "vis kilde" - hvis linieskiftene er der, så skal blot erstatte linieskift med "<br>", så triller det.
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 17:22 #2
Linieskift skal medtages i SQL'len på en eller anden måde... SQL læser ikke html tags (<br /> ) osv
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2008 - 17:28 #3
Jeg forstår ikke hvad du mener? Du skal ikke gemme "<br>" i din database - men blot erstatte linieskift med "<br>" når du viser teksten i HTML.  - ... hvis ellers dit problem er forstået rigtigt.
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 17:31 #4
til dels er det forstået rigtigt... det jeg leder efter er en funktion lige som "nl2br" som fungere til PHP, leder efter en som virker til ASP og sql...

Og også gerne hvis der er en som evt ved hvor det skal sættes ind, har prøvet så mange forskellige ting nu, og kan ikke få det til at virke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2008 - 17:32 #5
Hvordan viser du teksten fra databasen. Og mener du gammeldags ASP eller ASP.NET - du siger begge dele.
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 17:33 #6
kan du smide en guide til hvordan det gøres evt ? det er da forsøget værd
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 17:35 #7
ASP.net

Teksten vises i en repeater, med <%# Eval("Feltnavn")%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2008 - 17:38 #8
Du kan formentlig  (C#)

<%# ((string)Eval("Feltnavn")).Replace("\n", "<br>") %>
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 17:41 #9
takker rigtig rigtig rigtig mange gange mester... det virkede satme.. smid svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2008 - 17:43 #10
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 17:43 #11
ok ok takker mange gange