Avatar billede jacoblemming Nybegynder
29. juli 2008 - 13:19 Der er 4 kommentarer

Spørge om en XLA eksisterer dvs. er tilgængelig

Jeg sidder med et problem hvor jeg har brug for at kunne spørge om en .xla fil (fx ABC-CAPTICS.XLA) er tilgængelig for min kode.

Dvs. jeg skal kunne lave et spørgsmål i stil med: Hvis fil ABC-CAPTICS.xla er tilgængelig så gør X. Min kode bruger senere hen spørgsmålet: If AddIns("ABC-CAPTICS").Installed = true then
og det er her koden fejler når man ikke har .xla filen ABC-CAPTICS.xla i sin project explorer.

Så hvis der er nogen der ved hvad jeg kan spørge på, når min kode siger AddIns("FIH-captics").Installed = <Subscript out of range> og derefter fejler, så vil jeg være meget taknemmelig.
Jeg skal i menneske sprog spørge hvis denne xla fil eksiterer (Er tilgængelig for koden) så skal du gøre A eller B.
Avatar billede jacoblemming Nybegynder
29. juli 2008 - 13:20 #1
Jeg sidder med et problem hvor jeg har brug for at kunne spørge om en .xla fil (fx ABC-CAPTICS.XLA) er tilgængelig for min kode.

Dvs. jeg skal kunne lave et spørgsmål i stil med: Hvis fil ABC-CAPTICS.xla er tilgængelig så gør X. Min kode bruger senere hen spørgsmålet: If AddIns("ABC-CAPTICS").Installed = true then
og det er her koden fejler når man ikke har .xla filen ABC-CAPTICS.xla i sin project explorer.

Så hvis der er nogen der ved hvad jeg kan spørge på, når min kode siger AddIns("FIH-captics").Installed = <Subscript out of range> og derefter fejler, så vil jeg være meget taknemmelig.
Jeg skal i menneske sprog spørge hvis denne xla fil eksiterer (Er tilgængelig for koden) så skal du gøre A eller B.
Avatar billede bak Seniormester
29. juli 2008 - 14:40 #2
Indsæt denne function i dit modul.

Function CheckAddIN(AddINNAME as String) as Boolean
On Error goto ADDINFALSE
AddIns(AddINNAME).Installed = true
CheckAddIN = True
Exit Function
ADDINFALSE:
CheckAddIN = False
End Function

I din egen kode kan du så bruge den således

If CheckAddIN("ABC-CAPTICS") = True then
Avatar billede jacoblemming Nybegynder
29. juli 2008 - 15:32 #3
Det virker nu - tusind tak bak!
Avatar billede bak Seniormester
29. juli 2008 - 18:25 #4
fint, så lægger jeg lige et svar :-)