Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
29. juli 2008 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk opdatering af CSS property fra XSL

Hejsa.
Antag, at jeg har en css som følger:
div.tableContainer {
    width: 99%;
/*    height: 180px; */    /* must be greater than tbody*/
    overflow: auto;
    margin: 0 auto;
    position: relative;
}

height er udkommenteret idet jeg gerne vil sætte den fra et xsl stylesheet (faktisk fra java->xsl->css).

Jeg prøver derfor følgende i min xsl fil:
<div class="tableContainer" height="180px">

...det er dog åbenbart ikke så nemt, idet det intet gør (height er stadig udefineret). Hvad gør jeg forkert? Eller med andre ord, hvordan ændrer jeg en CSS property fra XSL.

ps. Jeg ved man kan fra javascript, men det ville jeg gerne undgå. Hvis det er den eneste måde, skal jeg gerne kunne eksekvere javascripten når siden loader, og altså ikke vha. en onclick osv. Håber det giver mening.

mvh Mathias
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 11:51 #1
Hvad skulle der da blive gjort, når du kører filen, som ikke bliver gjort lige nu?
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
29. juli 2008 - 11:54 #2
Hejsa.

Alle de elements jeg anvender fra xls ved navn tableContainer skulle gerne have deres højde sat vha linien <div class="tableContainer" height="180px">.
Det sker dog ikke, og resultatet er at dens højde er udefineret=ubegrænset.
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
29. juli 2008 - 13:50 #3
Jeg er efterhånden blevet helt godt til at svare på mine egne spørgsmål! Følgende virker.

<div class="tableContainer" style="height: 180px;">

Dermed får tabellen den angivne højde.
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 14:11 #4
:)